برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر سرو در کرمان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان از برگزاری نخستین جشنواره سراسری شعر سرو به میزبانی استان کرمان، و اختتامیه آن همزمان با میلاد امام حسین (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علیرضا منظری توکلی با اشاره به میزبانی استان کرمان در نخستین جشنواره ملی شعر سرو گفت: دبیرخانه جشنواره ملی سرو در ساختمان شماره یک دانشگاه آزاد اسلامی کرمان واحد شهید حاج قاسم سلیمانی ایجاد شده و طی فراخوان اعلام شده تا ۲۰ بهمن ماه با مشارکت ۵۴۹ شاعر، تعداد هزار و ۱۰۷ اثر به این جشنواره به نشانی وب سایت: http://jashnvare.iauk.ac.ir ارسال کرده اند.

به گفته وی این جشنواره در۳ محور مبنی بر: توجه به زندگی، سیره و شخصیت معنوی حضرت امام حسین (ع)، تبیین مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و توجه به مقاومت و پایداری در اشکال متفاوت برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: تاکنون ۱۳۸ شاعر از کرمان، ۴۴ شاعر از خراسان رضوی، ۴۰ شاعر از اصفهان، ۳۷ شاعر از تهران و ۲۹۰ شاعر از سایر استان‌ های دیگر برای شرکت در این جشنواره اعلام حضور کرده اند؛ بنابراین با توجه به در نظر گرفتن شرایط کرونا، بخشی از این جشنواره به صورت آنلاین و بخشی دیگر نیز با تعداد محدودی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

منظری توکلی افزود: هر شاعر مجاز به ارائه حداکثر ۳ اثر برای نخستین جشنواره سراسری شعر سرو بوده؛ لذا این جشنواره در ۳ بخش عمومی(حرفه ای)، دانشجویی و دانش آموزی ۱۵ اسفند ماه در تالار حافظ واحد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: قرار است به دلیل همزمانی این جشنواره با روز درختکاری، تعداد ۶۳ اصله درخت سرو به تعداد سن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جلوی ورودی دانشکده معماری واحد شهید سلیمانی با طرحی زیبا، کاشته شود.  

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان راجع به جوایز این مسابقه تصریح کرد: جوایز برگزیدگان این جشنواره، شامل: اهدای  ۴۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی، چاپ و نشر آثار در قالب کتاب، تولید و انتشار آثار به صورت صوتی و تصویری است. همچنین در مراسم اختتامیه این جشنواره ملی از خانواده شاعران شهید و همچنین دانش آموزان شاعری که در سطح کشوری حائز رتبه شده اند، قدردانی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha