ناگفته‌های یک بازیگر از چالش‌های نقش منفی در سلام تهران/ مجبور به اطاعت بودم

بازیگر سریال آتش در گلستان در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، درباره نحوه پیوستن خود به این مجموعه تلویزیونی صحبت کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، داریوش فائزی در برنامه《سلام تهران》با اشاره به اینکه دانش‌آموخته تئاتر است و از سال ۷۶ روی صحنه فعالیت دارد، گفت: در تصویر گزیده‌کار و کمکار بوده‌ام اما خوشبختانه با کارگردان‌های بسیار خوب مانند خسرو سینایی کار کرده‌ام.

وی درباره نحوه پیوستن خود به سریال آتش در گلستان، بیان کرد: آقای شیخ‌دادی بازی مرا در کار آقای رئیسیان بود و به من گفت جنون چشمان کاراکتر قبلی‌ات را در نقش فرخ می‌خواهم. البته این کاراکتر با کاراکتر کار آقای رئیسیان بسیار تفاوت دارد. نقش فرخ در آتش در گلستان، نماد پلیدی‌هاست. هر اتفاق مقدس برای مردم ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، تمامیت ارضی را تهدید و قومیت‌ها را تحریک می‌کند. فرخ یک ساواکی و جزء شکنجه‌گرهای کمیته مشترک بوده است.

این بازیگر با اشاره به چالش‌های بازی در نقش منفی، ادامه داد: ایفای نقش منفی بسیار سخت است. من مجبور بودم دیالوگ‌هایی به زبان آورم که اصلا آنها را دوست نداشتم. همچنین ممکن است بیننده جنبه‌های منفی کاراکتر را خوب درک نکند اما چاره‌ای نداشتم و باید از برنامه آقای شیخ‌دادی اطاعت می‌کردم. در این سریال از قبل انقلاب تا سال ۵۸ و سال‌هایی که خانم حریرچی مامور می‌شوند آرامش را در مناطق همدان برقرار کنند به تصور کشیده شده است.

فائزی با اشاره به اینکه از زمان نامزد شدن خانم حریرچی برای نمایندگی مجلس با او آشنا بوده‌ است، توضیح داد: بعد از پیشنهاد بازی، دو کتاب و دو مستند درباره ایشان مطالعه و تماشا کردم. در خاطرات خانم دباغ به ۲ فرد خیلی اشاره شده که منوچهری و حسینی هستند. فرخ ترکیبی از این دو شخص است.

وی بازیگری را ترکیبی از تکنیک و قصه دانست و گفت: بازیگر بنا به شرایط از تکنیک و قصه  بهره می‌گیرد. برخی مواقع تکنیک کمک می‌کند که از ابعاد احساسی نقش رها شوی.

بازیگر نقش فرخ از همکاری با پرویز شیخ‌دادی ابراز رضایت کرد و گفت: بسیار فرهیخته، مهربان، صبور و تیزبین هستند. گروه تولید سریال عاشقانه کار می‌کنند. برخی از دوستانم مرا در تقش فرخ نشناخته بودند. این کار با عشق عوامل تولید شده و به گمانم ارزش حداقل یکبار دیدن دارد.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که به تهیه‌کنندگی مازیار مهاجر سلطانی و علی شعبانی از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ورزشی با اجرای مصطفی امامی، فریبا باقری و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha