۳۰ مدرسه در طرح نهضت ملی مسکن استان زنجان  ساخته می‌شود /واگذاری واحدهای مسکونی از اواخر سال آینده

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، از ساخت ۳۰ مدرسه طی سه سال آینده در پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان خبر داد و گفت: این مدارس از منابع داخل وزارت راه و شهرسازی ساخته می‌شود.

مسعود بیات منش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان، با بیان اینکه پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در دو سایت، در شرق زنجان کوی زنگان به وسعت ۸۵ هکتار و غرب زنجان کوی زیتون هم ۱۳۰ هکتار ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در داخل محدوده شهرها جانمایی مسکن انجام شده است متذکر شد: واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف شهر زنجان که زمین خالی وجود داشت ساخته می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به  اینکه ۴۰ درصد از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شرق شهر زنجان و ۶۰ درصد هم در غرب ساخته می‌شود؛ بیان داشت: غرب زنجان باید توسعه خوبی داشته باشد که در همین راستا در کنار ساخت واحدهای مسکونی، عملیات آماده سازی، زیر ساخت‌های آب رسانی، گاز رسانی، برق را هم انجام می‌دهیم.

بیات منش  همچنین از ساخت مدرسه در این شهرک‌ها خبر داد و افزود: این مدارس از منابع داخلی خود وزارت راه و شهرسازی ساخته می‌شود و برای سه سال آینده ۳۰ مدرسه در استان زنجان ساخته می‌شود که ساخت ۷ مدرسه شروع و پیمانکار نیز مشخص شده است.

وی با بیان اینکه راه و شهرسازی به اندازه اداره نوسازی و تجهیز مدارس استان، مدرسه احداث خواهد کرد، افزود: از دولت پول نمی‌گیریم و به زمین ارزش افزوده می‌دهیم و قانون اجازه داده تا با فروش زمین و ساخت واحدهای تجاری منابع لازم برای ساخت مدارس را فراهم می‌کنیم.

این مسئول پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن از بعد ساختمانی را بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال‌جاری ساخت ساختمان‌ها شروع شده و از اواخر سال آینده به مرور واحدهای مسکونی به متقاضیان واگذار می‌شود.

زنجان جزو اولین استان‌هایی است که تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی را دریافت کرده است

بیات منش یاد آور شد: از سال گذشته تا الان ۱۲۰ درصد تورم داشتیم و برآورد می‌شود که ساخت مسکن با مبلغ بیش از ۶۵۰ تا  ۷۰۰ میلیون تومان تمام شود.

وی افزود: زنجان جزو اولین استان‌هایی است که تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی را دریافت کرده است چرا که این استان در اجرای پروژه‌های مسکن جلوتر بوده است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تصریح کرد: شورای مسکن در شهرستانها هم با ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود و پیگیر تامین زمین و بررسی مشکلات حوزه مسکن می‌باشند.

بیات منش با بیان اینکه توسعه، با همدلی؛ همکاری و وفاق محقق می‌شود، گفت: باید تمام دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مختلف، با همدلی و هم افزایی برای خانه دار شدن مردم همکاری کنند و امروز که در برهه نامساعد اقتصادی قرار داریم همدلی، بهترین مولفه برای پیشبرد برنامه‌ها است.

وی افزود: این استان، استانداری ساعی و متخصص در حوزه فناوری و آی تی دارد و در این میان در اجرای پروژه‌های نهضت  ملی مسکن به موضوع فناوری‌های نوین هم توجه خواهد شد. 

خبرنگار: زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha