بیشتر از رادیو در کارهای تصویری حضور خواهم داشت/ آشا محرابی نوه عموی من است

بازیگر نقش عروج در سریال آتش در گلستان در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما درباره فعالیت‌های هنری خود توضیح داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، فریدون محرابی در میز هنر برنامه《سلام تهران》که با اجرای فربد شکرایی روی آنتن می‌رود، با اشاره به نسبت فامیلی خود با اسماعیل و آشا محرابی گفت: اسماعیل پسر عموی پدرم است و آشا هم نوه عموی بنده محسوب می‌شود.

این بازیگر شروع علاقه‌مندی خود به هنر را مربوط به دوران دبستان دانست و بیان کرد: یک نمایش برای دهه فجر در مدرسه اجرا کردیم، پس از آن به تئاتر علاقه پیدا کردم و در دوران نوجوانی عضو کانون تئاتر سلمان شدم. سال ۶۷ بود که در جشنواره تئاتر کانون‌ها جایزه اول بازیگری را گرفتم تا اینکه در کنکور پذیرفته شدم و ۴ ترم نزد استاد سمندریان مشغول یادگیری بودم.

این استاد دانشگاه نقش معلم را در علاقه‌مندی و یادگیری هنرجو مهم برشمرد و گفت: من تدریس را دوست دارم زیرا نسل جوان امروز باعث می‌شود که من معلم، هر شب مطالعه داشته باشم و خود را با تغییرات زمان تطبیق دهم.

بازیگر نقش عروج در سریال آتش در گلستان، با اشاره به حساسیت و سختی نقش خود اظهار کرد: عروج پسری است که به خاطر یک دختر به قدرت می‌پیوندد و روی تمام خواسته‌های شخصی خود پا می‌گذارد. من با فرهنگ و رفتار این شخصیت‌ها خیلی فاصله داشتم و اولین تجربه بازی من در چنین نقشی بود.

وی در پاسخ به اینکه برای ارتباط بیشتر با نقش چه کردید، گفت: اسفند سال گذشته برای این نقش با من صحبت شد و عید با همسرم به کردستان رفتیم تا من بین مردم آنجا باشم و از نزدیک با آنها ارتباط برقرار کنم.

محرابی با ذکر یاد از مادر مرحومه‌اش در قاب سلام تهران، بیان کرد: در ابتدا اسم این سریال خداحافظ مادر بود، همین نام مرا تحت تاثیر قرار داد، مطمئنم که مادرم هم این کار را می‌بیند و انرژی او همیشه همراه من است.

این هنرمند که از گویندگان و دوبلورهای کشور است، در پاسخ به اینکه کدام مسیر هنر را ادامه خواهد داد، گفت: هر چیز مربوط به بازیگری را دوست دارم. در تمام این سالها درام رادیویی را انتخاب کردم اما از این به بعد بیشتر به کارهای تصویری می‌پردازم. من تاکنون ۱۵ هزار ساعت نمایش رادیویی ضبط کرده‌ام، ترجیح میدهم که از این به بعد بیشتر از تصویر خود استفاده کنم.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که به تهیه‌کنندگی مازیار مهاجر سلطانی و علی شعبانی از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ورزشی با اجرای مصطفی امامی، فریبا باقری و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha