کلیه عملیات عمرانی از ۲۰ اسفند متوقف شود/نرخ بلیط ها در ایام نوروز افزایش نمی یابد

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان گفت : از ۲۰ اسفند ماه سالجاری  تا ۲۰  فرورین ۱۴۰۱ کلیه عملیات های عمرانی غیر ضروری در سطح شهرها متوقف گردد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان، امیر ارجمند ظهر روز چهارشنبه در دومین جلسه ستاد خدمات سفر با ببان اینکه در ستاد خدمات سفر ۱۰ کمیته خدمت رسانی پیش بینی شده است اظهار کرد: این کمیته ها در شهرستان های استان نیز فعال میباشد و وظایف هریک از کمیته ها ابلاغ شده است .

وی باتوجه به اینکه ۲ سال از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد و ما پذیرای مسافران نوروزی نبوده ایم افزود : امسال در قالب شعار دبیرخانه مرکزی  ستاد  خدمات " حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده و ایجاد نشاط اجتماعی و هدایت سفر به مناطق ایمن " برنامه ریزی هایی در حال انجام است تا استان آماده پذیرای مسافران نورزی باشد .

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان  با اشاره به مصوبات اولین جلسه ستاد خدمات سفر بیان داشت: فرمانداران به عنوان روئسای ستاد های اجرایی خدمات سفر شهرستان ها  نسبت به فعال نمودن ستاد متناظر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اقدام نمایند،  که در تمامی شهرستان این اقدام انجام شد .

ارجمند با بیان اینکه  کلیه تاسیسات و اماکن گردشگری استان در نوروز ۱۴۰۱ از ۱۵ اسفند ماه سالجاری آماده پذیرای مسافران است  تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی با ۱۷۰ نفر پرسنل در آماده باش کامل است .

وی با بیان اینکه کمیته فرهنگی ستاد برنامه ریزی لازم برای اجرای برنامه های آیینی مرتبط با موضوع گردشگری  در قالب نوروزگاه  پییش بینی ها صورت گرفته است افزود:  در این راستا دو برنامه نورزگاه در  مجموعه رخشیوخانه و گنبد سلطانیه و همچنین در مجتمع بین راهی پاسارگاد به عنوان دروازه ورودی استان و در شهرستان ها نیز با توجه به‌ ظرفیت و مناطق گردشگری با برنامه های متفاوت پذیرای مسافران نوروزی است .

این مسئول با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی ستاد خدمات سفر جانمایی  پارکینگ است اظهار کرد: در هسته مرکزی شهر نیاز به پارکینگ داریم که مقرر شده است شهرداری زنجان نسبت به آماده سازی محوطه های بلااستفاده مرکز شهر  به عنوان پارکینگ در ایام تعطیلات نوروز برنامه ریزی انجام شود .

ارجمند تاکید کرد : از ۲۰ اسفند ماه سالجاری  تا ۲۰  فرورین ۱۴۰۱ کلیه عملیات های عمرانی غیر ضروری در سطح شهرها متوقف گردد.

وی با اشاره به گزارش آماری تصادفات که عمدتا در مبادی ورودی شهر در کیلومتر ۳۰  مراکز استان ها پیش بینی می شد بیان داشت : امسال مقرر شد در ورودی استان چه از سمت غرب و چه شرق و جنوب حتما در کیلومتر ۳۰ استراحت گاهی را در قالب مجتمع های خدماتی و رفاهی  پیش شود که شاهد کمترین تصادفات در مبادی ورودی شهر باشیم .

این مسئول با اشاره به اینکه امسال برای مجتمع های رفاهی برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است افزود : آبروی استان مجتمع های رفاهی است که عمدتا  مسافران در این مکان توقف دارند که نظارت های ویژه ای در این مکان انجام می‌شود تا به نحو احسن خدمات به مسافران ارائه شود .


ارجمند خاطرنشان کرد: در ۲۵ اسفند ماه سالجاری مانور اجرایی انجام می‌شود که آمادگی ها به حداکثر برسد .

تا پایان فرودین سال آینده  نرخ بلیط ها افزایش نمی‌ یابد

در ادامه مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان زنجان خاطرنشان کرد: . امسال طی ابلاغ صورت گرفته تا پایان فرودین سال آینده قیمت بلیط در بخش‌های جاده‌های، هوایی و ریلی ثابت است و افزایشی نخواهد داشت.

عبدالحسین علی اکبری با بیان اینکه راه‌اهن شمال‌غرب با ۲۶ قطار مسافربری فعالیت خواهد کرد، گفت: روزانه به ظرفیت ۷۰۰ نفر مسافر، سرویس‌های زنجان به مشهد دایر خواهد بود.

وی  با بیان اینکه سرویس پرواز زنجان به مشهد در روزهای یکشنبه و چهارشنبه در حال انجام است خاطرنشان کرد: طبق پیگیری‌های انجام‌شده  در روزهای آینده پرواز زنجان به استانبول نیز دایر خواهد  شد.

مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان زنجان  با بیان اینکه پویش همراهان سفر ایمن با شعار "هر دو ساعت رانندگی با ۱۵ دقیقه استراحت" انجام خواهد شد، بیان داشت : مجتمع خدماتی رفاهی پاسارگارد به عنوان مجتمع منتخب انتخاب وبا  اعتبارات لازم در کیلومتر ۹۳ آزادراه زنجان به قزوین برنامه های مختلفی در ایام نوروز پیش بینی شده است .

علی اکبری با بیان اینکه اغلب تصادفات در کیلومتر ۱ تا ۳۰ آزادراه‌ها رخ می‌دهد، گفت: اکیپ‌های چادر هلال احمر در این فواصل می‌تواند در کاهش تصادفات موثر باشد .

در ایام نوروز دسترسی مردم به سامانه های اطلاع رسانی هواشناسی محدود است

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز  گفت: جمعیت هلال احمر آمادگی نسبی در ظرفیت خدمات امدادی و نیروی انسانی و.. نسبت به زمستان دارد تا در ایام نوروز  مشکلی در خدمت رسانی نداشته باشیم. 

سیدقاسم موسوی با اشاره به اینکه هشدارهای جوی در اختیار عموم نیست اظهار کرد: در ایام نوروز و تعطیلات دسترسی مردم به سامانه های اطلاع رسانی هواشناسی محدود است که قرار شده است تمامی دستگاه‌ها برای جامعه هدف خود این اطلاع رسانی را انجام دهند. 

تمامی مراکز درمانی و واکسیناسیون در ایام تعطیلات نوروز فعال است 

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان  نیز  در ادامه جلسه با بیان اینکه تمامی بیمارستان های دانشگاهی و دولتی در ایام نوروز ۲۴ ساعته فعال است اظهار کرد: درمانگاه ها ی  اطفال،داخلی ،جراحی ،زنان و زایمان نیز در روزهای تعطیل رسمی حداقل ۲ ساعت برای ارائه خدمات غیر اورژانسی دایر خواهند بود .

اصغر جعفری روحی  در خصوص فعالیت کلینیک های خصوصی در ایام نوروز گفت : هماهنگی های لازم در این خصوص انجام گرفته است که بصورت کشیک در کنار مراکز دولتی فعال خواهد و کلینیک تعطیلی نخواهیم داشت و بصورت مقطعی خواهد بود.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان  در ادامه با اشاره به اینکه مراکز واکسیناسیون در ایام نوروز فعال هستند بیان داشت:  تشدید نظارت ها با همکاری بسیج اصناف در این ایام بصورت جدی انجام می‌شود. 

مشهود تقی لو با بیان اینکه کارشناسان بهداشت در ایام تعطیلات نوروز ۲۴ساعته  فعال هستند افزود: با استفاده از سامانه ۱۹۰ آموزش های لازم را ارائه  و جواب گوی همشهریان در ایام هستند .

خبرنگار : زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha