در جنگ پنهان و اقتصادی هستیم

وزیر بهداشت گفت: شرایط اقتصادی و کنونی کشور، بسیار خاص است. همه تصور می کنند که جنگ فقط مربوط به دوران دفاع مقدس بود اما اینگونه نیست چون هنوز در جنگ پنهان و اقتصادی هستیم و از ابتدای انقلاب تا امروز ما را راحت نگذاشته اند.

به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در جلسه شورای اداری شهرستان محمودآباد اظهار داشت: دشمنان به دنبال از پای در آوردن نظام جمهوری اسلامی ایران با روش ها و شیوه های مختلف بوده و هستند و در این وضعیت، مردم ایران خوش درخشیدند. لشکر کربلا مازندران در دوران دفاع مقدس، خط شکن بودند و نباید ایثارگری ها و جهاد آن دوران را فراموش کنیم. 
وی افزود: در حال حاضر هم برای حل مشکلات نیاز به جهاد و تلاش داریم. در شرایط پاندمی کرونا، کشورهایی که امکانات مناسب، ثروت و تجهیزات داشتند، مردود شدند و روزانه هزاران نفر در این کشورها از جمله آمریکا بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند. قدرت اصلی کشورها مربوط به مردم و مشارکت آنها است. در پیک کرونا مردم با حضور در بیمارستانها و نیز مراکز واکسیناسیون و یا در طرح مواسات، کمک های زیادی کردند. نباید از قدرت مردم غافل شویم. این نیرو از فرهنگ، ولایت پذیری مردم ایران است. 
وزیر بهداشت گفت: از استعدادها و پتانسیل های مناطق مختلف باید استفاده بهینه کنیم. تقویت گردشگری یک ضرورت است و باید دولت از این حوزه حمایت کند. گردشگری را یکی از عوامل پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها می دانیم. امروزه در دنیا در مورد پساکرونا صحبت می شود و در آن دوره، افرادی را داریم که مدتی محدودیت داشتند، در منزل مانده و فشارهای زیادی متحمل شده اند و یا در خانواده و اطرافیان، عزیزان شان را از دست داده اند بنابراین گردشگری را عاملی برای پیشگیری از بیماری ها می دانیم که باید تقویت شود. در شهرستان محمودآباد که یکی از نزدیک ترین شهرهای ساحلی به تهران است، گردشگری می تواند تقویت شده و رونق پیدا کند. 
دکتر عین اللهی یادآور شد: سلامت و پاکیزگی محیط زیست از جمله سواحل خیلی مهم است و سواحل نباید بگونه ای باشد که رغبت نکنیم آنجا را مشاهده کنیم. دولت برای آزادسازی سواحل اقدام کرد اما تمیز و سالم نگه داشتن سواحل، دست خود ما است. بهداشت سواحل با کمک ارگانهای دیگر به حوزه سلامت محقق می شود. از رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواسته ایم که طرحی با رویکرد فرهنگی و نه قضایی برای سلامت سواحل تهیه کند.
وی خاطرنشان کرد: باید از الان برای حل مشکلات و آثار زیانبار کرونا بر حوزه های مختلف از جمله آموزش و پرورش، آموزش عالی، مسائل اجتماعی، سلامت بدنی و معنوی و اقتصادی برنامه داشته باشیم. 
وزیر بهداشت گفت: بیمارستان بسیار خوب و مجهزی در شهرستان محمودآباد وجود دارد که باید از نظر نیروی انسانی تقویت و باتوجه به موقعیت آن در کنار دریا می تواند موجب رونق گردشگری سلامت و در نهایت رشد اقتصادی شود.  عملیات ساختمانی مرکز تصویربرداری بیمارستان شهدا محمودآباد تا حدود سه ماه آینده به پایان می رسد و حتما دستگاه سی تی اسکن را برای این بیمارستان تامین می کنیم. 
دکتر عین اللهی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی ما، تکمیل و بهسازی خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی است. امسال قصد داریم ۶ واحد بهداشتی را در کشور راه اندازی و یا بهسازی کنیم. چون خانه های بهداشت مهمترین واحد در حوزه سلامت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha