اعلام شرایط سفرهای سالم تر در دوران کرونا / اطمینان از تکمیل واکسیناسیون قبل از سفر

دستورالعمل شرایط انجام سفرهای سالم تر در دوران کووید-۱۹ در ایام نوروز اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان دکتر آرزو فلاحی اظهار نمود: هم وطنان عزیز بهتر است قبل از انجام سفر از تکمیل واکسیناسیون خود اطمینان حاصل کرده و از وضعیت همه گیری کووید-۱۹ در مقصد خود مطلع و اطلاعات کافی از گسترش بیماریها، محدودیتها و قوانین مقصد در زمینه کووید-۱۹ را به دست آورند.


وی با تأکید بر استفاده از ماسک مناسب در زمان ورود به فضاهای سربسته و شلوغ اضافه کرد این موضوع در پایانه ها، وسایل نقلیه عمومی شهری و بین شهری اهمیت زیادی دارد.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: هم وطنان زمانی که علامت دار (تب، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی و بدن درد) هستند، تست مثبت برای کووید دارند و یا در دوران استراحت در منزل و قرنطینه ناشی از ابتلا به بیماری و یا قرنطینه ناشی از تماس با فرد بیمار را سپری نکرده اند، نباید سفر کنند.


وی ادامه داد: مردم عزیز در صورتیکه به هر دلیلی مجبور به سفر هستند و واکسیناسیون کامل نداشته اند باید قبل از سفر و پس از بازگشت از مقصد، تست کووید – ۱۹ بدهند.


دکتر آرزو فلاحی همچنین با اظهار اینکه در هر صورت هنگام تصمیم به سفر، نباید علائمی داشته و یا احساس بیماری کنیم تاکید کرد که همه باید توصیه های بهداشتی را جدی بگیریم و با تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی توصیه شده، آرامش بیشتری را به خود و خانواده خود هدیه کنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha