آمادگی ۲۵۵ مدرسه در کرمان جهت اسکان مسافران نوروزی

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان از آغاز فعالیت مدارس در ستاد اسکان نوروزی استان کرمان جهت پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علیرضا نخعی پور در جلسه ستاد اسکان نوروزی استان کرمان از آغاز فعالیت مدارس در ستاد اسکان نوروزی خبر داد و گفت: این مدارس از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ و به تعداد ۲۵۵ مدرسه در استان کرمان پذیرای مسافران نوروزی می باشند.

وی گفت: با توجه به واکسیناسیون گسترده ای که علیه بیماری کرونا در کشور انجام شده است، بعد از ۲سال وقفه در ستادهای اسکان نوروزی فرهنگیان، این ستادها در آستانه سال ۱۴۰۱  فعال می شوند.

 سرپرست معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در نوروز ۱۴۰۱، تعداد ۲۵۵ مدرسه شامل ۲ هزار و ۲۸۲ کلاس درس در استان کرمان پذیرش مهمانان نوروزی را برعهده دارند، که از این تعداد ۵۷ کلاس به لحاظ تجهیزات و امکانات ویژه هستند، ۹۲۶ کلاس گروه الف و یک هزار و ۲۸۰  کلاس در گروه ب طبقه بندی می شوند.

نخعی پور خاطر نشان کرد: تعدادی از مدارسی که تجهیز شده‌اند به منظور میزبانی از زائران شهید سلیمانی و راهیان مکتب وی در اختیار سپاه ثارالله استان کرمان قرار می گیرد، به این صورت که معرفی زائر از سوی سپاه صورت می گیرد، دریافت هزینه ها هم با تعرفه فرهنگیان برای زائران محاسبه می شود و زائران ۲۴ ساعت می توانند در محل اسکان اقامت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه: تجهیز و به‌ روزرسانی مدارس و مراکز رفاهی و خانه های معلم در دستور کار است و امیدواریم بتوانیم میزبانی شایسته ای از مهمانان نوروزی و زائران شهید سلیمانی داشته باشیم، تصریح کرد: ضرورت دارد همه مهمانان و زائران، کارت الکترونیکی بانکی به همراه داشته باشند و همه مدارس هم به دستگاه کارت خوان مجهز باشند، چرا که دریافت وجه نقد در ستاد های اسکان مجاز نیست.

گفتنی است؛ آیین افتتاح ستاد اسکان نوروزی استان کرمان پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ در هنرستان مدرس ناحیه ۲ کرمان برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha