برترین‌های دوازدهمین جشنواره داستان بانه معرفی شدند

آثار برتر جشنواره داستان بانه در بخشهای داستان بزرگسالان کُردی و فارسی، داستان کودکان و نوجوانان کردی و فارسی و در بخش مقاله کردی و فارسی با رای هیات دوران معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، در آیین اختتامیه جشنواره در بخش داستان فارسی بزرگسالان،  فاطمه رهبر از استان گیلان شهرستان بندرانزلی با داستان «یک شب خانوادگی» مقام اول، زهرا گودرزی از تهران با داستان «در دهانت موجود مرده‌ای داری» مقام دوم و بهرام غلامی از کرمانشاه با داستان «کاریبو» مقام سوم دوازدهمین جشنواره داستان بانه را با رای هیات داوران کسب کردند.

محبوبه درکی از استان خراسان رضوی شهرستان مشهد با داستان «رویداد» و لیلا نوحی تهرانی از شهرستان سقز با داستان «قورمه سبزی» برگزیده این بخش شدند که با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی از آنها تقدیر شد.

در بخش داستان کُردی بزرگسالان هم، بهنام فتاحی از استان کردستان شهرستان بانه با داستان «سه‌ندرومی هین» مقام اول، هیمن عبدالله‌پور از استان آذربایجان غربی شهرستان بوکان با داستان «ئیستا من راست بو خومم» مقام دوم و جلیل رحیمی از استان آذربایجان غربی شهرستان مهاباد با داستان «دل چییه و له کوییه و چون کار ئه‌کا» مقام سوم این بخش را کسب کرد.

همچینین صلاح خضرنژاد از استان آذربایجان غربی با داستان «میرمیرین»، خدیجه جاوید از استان آذربایجان غربی شهرستان سردشت با داستان «که‌سیک ته‌شتیک ئاو نخون ده‌کاته‌وه» و کاوه عزت‌خواه از استان اذربایجان غربی شهرستان بوکان با داستان «رووداوه‌کانی شه‌ویکی هاوینی مانگی گه‌لاویژ» نظر هیات داوران  شایسته تقدیر شناخته شدند.

فرید عباسی‌فرید از استان آذربایجان غربی شهرستان بوکان با داستان «جای خالی» مقام اول، تیام شاه‌محمدی از استان آذربایجان غربی شهرستان بوکان با داستان «دفتر خاطرات» مقام دوم و پریسا مشکاتی از تهران با داستان «بادکنک سفید» مقام سوم بخش فارسی کودک و نوجوان دوازدهمین جشنواره داستان بانه را کسب کردند.

همچنین در این بخش داستان «دختر طبیعت» نوشته الیا مجیدی از استان آذربایجان غربی شهرستان بوکان و داستان «دو دل» نوشته ماهور هژبری از استان خراسان شمالی شهرستان اسفراین برگزیده شدند.

سیده ثناقسیمی با داستان «ره‌نگه مردوم، ئاگام نیه» از استان کردستان شهرستان مریوان، ویانا قزلچی از استان آذربایجان غربی شهرستان بوکان با داستان «من کیم» و ایلیا قدیمی از استان کردستان شهرستان بانه با داستان «پاکونه‌که‌م تامی پاستیل یه‌دات» به ترتیب مقام اول تا سوم بخش کردی کودک و نوجوان داوزداهمین جشنواره داستان بانه را کسب کردند.

در این بخش از جشنواره نیما کرمی از استان آذربایجان غربی شهرستان بوکان با داستان «مه‌رگ» و زهرا گلچینی استان کرمانشاه شهرستان هرسین با داستان «له‌وزه خانه» با اهدای لوح تقدیرف تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیر شد.

در بخش مقاله فارسی، محمدرضا کلهر از استان کردستان شهرستان سنندج مقام اول، شیوا محمدی از شهرستان مریوان مقام دوم و جمیله معظمی از شهرستان سنندج مقام سوم را کسب کرد.

احمد غلامی از استان آذربایجان غربی شهرستان بوکان، شلیر رحمانی از شهرستان سنندج و یعقوب خضری از استان آذربایجان غربی شهرستان مهاباد به ترتیب مقام اول تا سوم بخش مقاله کردی را کسب کردند.

در این دوره از جشنواره داستان بانه خوانش آثار به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی در فضا تلگرام، یوتیوب، اینستاگرام و آپارات منتشر شد.

پس از بررسی و داوری ۶۸۱ اثر که به دبیرخانه دائمی جشنواره داستان بانه ارسال شده بود، ۷۴ اثر به مرحله نهایی این جشنواره راه یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha