دولت مشکل سوخت کشاورزان را به سرعت حل کند

نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه در مجلس با بیان اینکه سوخت، کود، سم و نبود برق برای چاه‌ها و پمپاژها چالش جدی کشاورزان است، گفت: از رئیس جمهور انتظار داریم در این رابطه دستور ویژه‌ای صادر کرده و یا به استانداران اختیار ویژه‌ای دهد تا بحث سوخت به صورت ضرب‌الاجل حل شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،کیوان مرادیان کوچکسرائی   در جلسه علنی امروز ( دوشنبه 15 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: هم اکنون فصل کشاورزی بوده اما متأسفانه علیرغم مشکلات عدیده‌ای که کشاورزان با آن مواجه هستند مشکل سوخت، کود، سم و نداشتن برق برای چاه‌ها و پمپاژها مشکل جدی آنها است، انتظار داریم رئیس جمهور در این رابطه دستور ویژه‌ای صادر کرده و یا به استانداران اختیار ویژه‌ای دهد تا بحث سوخت به صورت ضرب الاجل حل شود.

نماینده مردم قائم شهر،سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی و ستاد مبارزه با قاچاق در رابطه با بحث سوخت کشاورزان منسجم عمل کرده و این موضوع را حل کنند. قاچاق کالا در محل‌های دیگری رخ داده و کشاورزان این چند لیتر مورد نیاز را قاچاق نمی‌کنند، نگران نباشید و اجازه دهید بخشی از مشکلات کشاورزان کاهش پیدا کند.

وی در رابطه با عملکرد نامناسب بنیاد مسکن روستایی در روستاهای استان مازندران گفت: عملکرد این مجموعه به قدری ضعیف است که به این نتیجه رسیدیم که اگر کار به دهیاری‌ها سپرده شود سریع‌تر و قوی‌تر عمل خواهد شد. حال امیدواریم بنیاد مسکن در این مورد قوی‌تر عمل کرده و یا پروژه‌ها را به دهیاری‌ها واگذار کند.

مرادیان با بیان اینکه ترافیک در ایام نوروز مشکلات بسیار زیادی را برای مردم در منطقه حوزه انتخابیه به وجود آورده است، گفت: از وزارت راه می‌خواهیم به توجه به اعتبارات سفر رئیس جمهور هر چه سریعتر محور فیروزکوه، سوادکوه، قائمشهر – سیمرغ و همچنین محور ساری – جویبار و پل سفید را به سرعت حل کند و جاده را به بهره‌برداری برساند تا مردم در این ایام خاطرات خوش داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در زمینه افزایش سهمیه برق مازندران نگرانی جدی داریم لذا از وزارت نیرو می‌خواهیم برای سال جدید تدابیر جدی اتخاذ کند. همچنین هم اکنون در رابطه با تلفات تصادفات جاده‌ای یکی از مهمترین عوامل ضعف ایربگ‌های ماشین های داخلی است، نمی‌دانیم مشکل وجود مافیای خودرو چه زمانی حل خواهد شد، امیدواریم با مصوبه مجلس دولت بتواند بخشی از این موضوع را حل کند.

وی با اشاره به چالش تداخلات اراضی در روستاها گفت: مشکل وقف و تصرف زمین‌های مردم بدون سندهای قبلی و صرفا با ادعاهای کذب برخی افراد همچنان چالش جدی حوزه انتخابیه بنده بوده که لازم است به این موضوع به صورت جدی رسیدگی شود. همچنین در زمینه شهرک‌های صنعتی، زمین‌های بزرگی توسط زمین‌خواران تصاحب می‌شود و متأسفانه با روند کند مجموعه قضایی در این زمینه مواجه هستیم و از طرفی کماکان مدیرانی در مسند حضور دارند که از زمین‌خواران حمایت می‌کنند لذا از دولت می‌خواهیم نسبت به مدیرانی که نقش انحرافی و غیرسازنده دارند، تصمیم‌گیری کنند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha