کشف و ضبط بیش از ۳ تن فرآورده دامی غیر بهداشتی در جنوب کرمان

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان از کشف ۳ هزار و ۴۴۳ کیلوگرم فرآورده خام دامی در هفت شهرستان جنوبی این استان از ابتدای طرح تشدید نظارت ویژه بر بازار در ایام نوروز تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر علی احمدی گفت: مقادیر ۳ هزار و ۴۴۳ کیلوگرم فراورده های خام دامی غیر بهداشتی توسط تیم های بازرسی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان و در راستای اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی ویژه ایام نوروز ۱۴۰۱ در جنوب کرمان کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: فراورده های خام دامی فاسد و غیربهداشتی کشف شده در جنوب کرمان، صورتجلسه و از چرخه مصرف انسانی خارج شده که با نظارت مراجع قضایی معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان تصریح کرد: تیم های سیار کارشناسان دامپزشکی جنوب کرمان در ایام نوروز ۱۴۰۱ به صورت مستمر در راستای تداوم طرح تشدید نظارت های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بر اماکن تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی و با هدف تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان در حال فعالیت هستند.  

دکتر احمدی از فعالیت ۱۶ تیم نظارت دامپزشکی در طرح تشدید نظارت‌ های بهداشتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد.

وی تاریخ آغاز طرح تشدید نظارت‌ های بهداشتی را در جنوب کرمان ۱۴ اسفند ماه سال جاری اعلام کرد و زمان پایان این طرح را ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برشمرد.

مدیر کل دامپزشکی جنوب کرمان تصریح کرد: به منظور تامین گوشت قرمز سالم و بهداشتی مورد مصرف خانوار و نیز جلوگیری از کشتارهای غیر مجاز کشتارگاه های دام منطقه با حضور ناظر شرعی و بازرس بهداشتی فعال است.

دکتر احمدی خاطرنشان کرد: مردم هفت شهرستان جنوبی استان کرمان هرگونه تخلف را در زمینه فرآورده های خام دامی به شماره های ۱۵۱۲ و ۰۳۴۴۳۲۱۹۱۶۰ گزارش دهند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha