مراقبت صحیح از دندان باید از سنین کودکی مورد توجه قرار گیرد

رییس دانشکده دندانپزشکی مشهد و دانشیار گروه جراحی لثه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراقبت صحیح از دندان باید از سنین کودکی مورد توجه قرار گیرد و از مردم می‌خواهیم که آموزش‌های بهداشت و پیشگیری در این خصوص را به‌خوبی فرا گیرند و با عمل به آنها از آسیب‌ها و مشکلات دهان و دندان به دور باشند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر ناصر سرگلزایی  اظهار کرد: 23 فروردین روز دندانپزشک را گرامی می‌داریم و معتقدیم که دندانپزشکان نقش بسیار مهمی در سلامت جامعه ایفا می‌نمایند و در کنار تأکید داریم که مراقبت از دهان، دندان و لثه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مردم باید بدانند که اگر مشکلی در این بخش از بدن ایجاد شود زمینه ایجاد مشکلات بعدی در دیگر نقاط بدنشان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه دندانپزشکی شامل 3 بخش فنی، حرفه‌ای و مواد مصرفی است، تصریح کرد: در مصوبه هیات وزیران تاکید بر دریافت بودجه هر 3 بخش شده، چیزی که در مطب‌ها و کلینیک‌های خصوصی و خیریه‌ای هم دیده می‌شود، اما در کلینیک دانشکده دندانپزشکی مشهد با توجه به اینکه اکثر بیماران نیازمند هستند تنها هزینه مواد مصرفی دریافت می‌شود.

رییس دانشکده دندانپزشکی مشهد با بیان اینکه در برخی مراکز، خدمات دندانپزشکی با هزینه کمتر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در کلینیک دانشکده دندانپزشکی مشهد این خدمات با هزینه‌ای کمتر و متناسب قوانین و چارچوب‌ها ارائه می‌شود، هزینه دریافتی از اقشار محروم فقط برای مواد مصرفی بوده و درمان رایگان است.

دکتر سرگلزایی با ذکر این نکته که دانشجوی دندانپزشکی از هوش بالایی برخوردار است و این حرفه یک هنر است ‌که باید در مباحث مطالعه، یادگیری ظرایف و اقدامات بالینی و دندانپزشکی سرآمد باشد، تأکید کرد: دانشجو باید اخلاق حرفه‌ای را به خوبی از استاد خود بیاموزد و برخورد مناسب با تمامی بیماران به‌خصوص گروه کم برخوردار و با توان مالی پایین داشته باشد، اگر دانشجو می‌خواهد در حرفه تخصصی‌اش موفق باشد باید ابتدا اخلاق حرفه‌ای را رعایت کند.

دانشیار گروه جراحی لثه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: توصیه می شود که عموم مردم از سنین پایین مراقبت صحیح از دندان را مورد توجه قراردهد و آموزش‌های بهداشت و پیشگیری در این خصوص را به‌خوبی فرا گیرند، داشتن یک مسواک استاندارد و استفاده درست همواره مورد تاکید است تا دچار مشکلات دهان و دندان نشوند و با رعایت نکات پیشگیرانه می‌توان جلوی بسیاری از هزینه‌های درمان را گرفت.

دکتر سرگلزایی ضمن تأکید بر پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه گردشگری سلامت در حوزه دندانپزشکی، گفت: در حوزه توریسم درمانی برنامه‌های ویژه‌ای در دوره مدیریتی جدید دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده دندانپزشکی مشهد داریم و حتی مذاکراتی هم در این خصوص با مسئولان دانشکده‌های دندانپزشکی در برخی کشورها همچون افغانستان و عراق داشته‌ایم.

وی افزود: این آمادگی را داریم تا خدمات تخصصی را در کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به زائران داخلی و خارجی امام هشتم(ع) ارائه دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha