توجه ویژه به پژوهش و نگاه دانش بنیان، مهم‌ترین عامل پیشرفت نظام تعلیم و تربیت است

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تأکید بر تقویت جایگاه این پژوهشگاه به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های علمی و پژوهشی نظام تعلیم و تربیت کشور گفت: توجه ویژه به پژوهش و نگاه دانش بنیان، مهم‌ترین عامل پیشرفت نظام تعلیم و تربیت است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی محبی اظهارکرد: اگر قرار است نظام تعلیم و تربیت کشور پیشرفت کند هیچ راهی جز توجه ویژه به پژوهش و نگاه دانش بنیان وجود ندارد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش افزود: اعضای پژوهشگاه مطالعات، سرمایه بی‌بدیلی در آموزش و پرورش هستند که باید مسیر تحقق اهداف را  با تعامل با آن‌ها، هموار کنیم.

وی تأکید کرد: ضروری است با بهره برداری از ظرفیت‌های موجود و تجارب صاحب نظران و متخصصان تعلیم و تربیت، سند راهبردی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با محوریت قرار دادن اسناد تحولی و زیر نظام پژوهش تدوین شود.

محبی گفت: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش باید بستری را فراهم کند تا بهترین افراد علمی و فرهنگی کشور در حوزه تعلیم و تربیت در آن حضور یابند و لازمه دستیابی به این هدف، نیازمند طراحی «نقشه جامع» هستیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تأکید بر این‌که ارتباط با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یک اصل می‌باشد، تصریح کرد: تمام اقدامات مربوط به طراحی و تدوین برنامه‌ریزی درسی و اشاعه آن در سازمان پژوهش انجام می‌شود. لذا باید ارتباط تنگاتنگی بین سازمان پژوهش و پژوهشگاه مطالعات وجود داشته باشد.

محبی گفت: یک بعد از فعالیت‌های پژوهشگاه مطالعات کمک به سازمان پژوهش است و بعد وسیع‌تر فعالیت‌های این پژوهشگاه؛ یاری رساندن به وزارت آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: استقلال عملکردی، توجه به دغدغه‌ها و دیدگاه‌های اعضای هیئت علمی و کارشناسان پژوهشگاه؛ و شکل‌گیری اقدامات و تدابیر تحولّی، از جمله مواردی است که در دوره جدید فعالیت‌های این پژوهشگاه باید به آن توجه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha