والدین اهمیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس را جدی بگیرند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از خانواده ها خواست به دلیل بازگشایی حضوری مدارس، شیوه نامه های بهداشتی را به فرزندان خود بیاموزند و بر رعایت آن بیش از پیش تاکید کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از فارس، دکتر «عباس رضائیان زاده» در نشست صبح امروز ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام و تکریم خیرین، بر اهمیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس تاکید کرد و گفت: خانواده ها ضمن آموزش مداوم شیوه نامه های بهداشتی به فرزندان، لازم است بر رعایت کامل آن تاکید داشته باشند.

او همچنین از افزایش نظارت بازرسان بهداشت زیرمجموعه دانشگاه بر تکمیل چک لیست های مرتبط و ارائه پسخوراند به مسوولان آموزش و پرورش خبر داد.

دکتر رضائیان زاده ضمن تاکید بر نقش موثر ایمن سازی در کنترل همه گیری کرونا گفت: بهبود نسبی شرایط نباید باعث سهل انگاری مردم در تکمیل دوره واکسیناسیون شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اعلام درصد جمعیت هدف واکسینه شده در هر نوبت واکسن کرونا در استان فارس افزود: در حال حاضر تزریق نوبت های سه گانه واکسن کرونا در فارس، به ترتیب به ۹۳ و ۴۷ صدم درصد در نوبت اول، ۸۷ و پنج دهم درصد در نوبت دوم و ۴۸ و چهار دهم درصد در نوبت سوم رسیده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به نزدیک شدن شب های قدر، هماهنگی لازم برای برپایی پنج ایستگاه واکسیناسیون در شیراز، از سوی سازمان بسیج مستضعفان در محل های تجمع اصلی صورت گرفته است و این اقدام در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه نیز انجام می شود.

بررسی مصوبات نشست قبلی ستاد، ارائه آخرین گزارش ها و آمارهای مربوط به کرونا در مناطق مختلف استان، روند اجرای واکسیناسیون در استان، وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش های عادی و ویژه بیمارستان ها، آمار ورودی جدید بخش های کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان، همچنین علت های جان باختن مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر، دیگر محورهای این نشست بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha