اختصاص ۳ هزار متر زیربنا برای استقرار شرکت‌ های دانش‌ بنیان در مجتمع دارویی درمانی هلال

دکتر شاهرخ رامین با اشاره به این که 3 هزار متر زیربنا جهت استقرار شرکت های دانش بنیان مدنظر قرار گرفته است از استقرار شرکت های دانش بنیان در این مجموعه در هفته های آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ دکتر شاهرخ رامین، رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران، درباره همکاری این مجتمع با شرکت ‌های دانش ‌بنیان گفت: از بهمن ماه سال گذشته، طی یک برنامه ‌ریزی استراتژیک به این نتیجه رسیدیم که برای ارتقاء سطح کیفی خدماتی که به مراجعه کنندگان این مجموعه و سایر نیازمندان به این خدمات ارائه می‌شود، در حوزه دانش بنیان قدم برداریم.

وی افزود: در همین راستا فضایی ایجاد کردیم تا همه فعالان دانش ‌بنیان ‌ها یعنی افرادی که فکر نوین دارند، بتوانند در یک مجموعه نه تنها برای تحقق اهداف شخصی خودشان بلکه تکمیل نقشه توسعه کلان جمعیت هلال ‌احمر و در نگاه بالاتر، نقشه ‌ای که در برنامه توسعه نظام برای این جمعیت دیده شده، فعال باشند.

دکتر رامین با اشاره به هماهنگی ‌های صورت گرفته با معاونت علمی ریاست جمهوری اظهار کرد: دستور دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در تاریخ چهاردهم اسفند ۱۴۰۰، نقطه عطفی بود تا همه این برنامه ریزی ها به یک اقدام تبدیل شود. از این رو، ۳ هزار متر زیر بنا جهت استقرار مرکز نوآوری جمعیت هلال احمر اختصاص یافت و با حمایت دکتر کولیوند، این پروژه در قالب قوانین موجود در معاونت علمی ریاست جمهوری پیش رفت.

رامین ادامه داد: این اتفاق مبارک و امیدآفرین نشات گرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری بود که سال جدید را سال دانش ‌بنیان و اشتغال ‌آفرین نامگذاری کردند. این دستور همانند روح در کالبد از پیش تعیین شده دمیده شد و همکاران با روحیه مضاعف و اراده بیشتر این موضوع را پیگیری کردند.

وی ضمن اشاره به تدوین اساسنامه و صدور دستور ریاست جمعیت هلال احمر، گفت: با توجه به اینکه ما فضای فیزیکی لازم را در مجتمع آماده کرده‌ایم، امیدواریم در چند هفته آینده شاهد استقرار شرکت ‌های دانش ‌بنیان باشیم. در حال حاضر ما نیازمند انتشار یک فراخوان هستیم تا همه کسانی که در راستای پروژه‌ های کلان ما قرار دارند با مراجعه به این مرکز، کنار هم قرار گیرند و علاوه بر هم ‌افزایی، هر کدام نقش خود را ایفا کنند. ما در پروژه بزرگ خود برای هر کدام از این نقش ‌ها جایگاهی در نظر گرفته ‌ایم تا  نقشه توسعه با تک تک آنها تکمیل شود.

مشاور رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از همه شرکت های دانش بنیان انتظار می رود کارهای بزرگی به خصوص در حوزه درمان، پزشکی و موضوع های روز امدادگری و وظایف کلان جمعیت، انجام دهند خاطرنشان کردمقرر شده در مجتمع دارویی درمانی هلال، نه تنها در عرصه تولید بلکه در تامین و توزیع دارو هم اقداماتی انجام شود. قطعا شرکت ‌های دانش‌ بنیان در توزیع دارو هم حرف‌ های جدید برای کاهش هزینه ها و  تسریع در دسترسی به امکانات دارند.

خبرنگار: حامد اسماعیل زاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha