فین‌تک با تولید 8 محصول مبتنی بر هوش مصنوعی ارتقا یافت

در حقیقت همه ما کاربر فین‌تک هستیم و احتمالا یکی دو مورد از این برنامه‌های کاربردی را در تلفن همراه خود داریم.

فین‌تک از جمله اصطلاح‌ها و مفاهیمی است که در سال‌های اخیر در بسیاری از حوزه‌ها نامش به گوش می‌رسد. نوعی فناوری که باعث سهولت داد و ستد اقتصادی شده است و سرعت کار را بالا می‌برد. این فناوری به شکل تخصصی و عمومی کاربران زیادی دارد. در ایران نیز این عرصه فناورانه در حوزه های مختلفی کاربرد دارد و فناوران صنعت هوش مصنوعی به عنوان یکی از حوزه های مرتبط یا فین تک با تولید 8 محصول؛ به ارتقای این عرصه کمک کرده‌اند.

محصولاتی که سعی در آسان سازی و ارتقای امنیت معاملات و انجام امور بانکی دارند که از آن جمله می‌توان به معامله‌‏گر خودکار(اجرای معاملات بصورت الگوریتمی و ماشینی)، سامانه مبارزه با پولشویی، بازارگردانی خودکار(الگوریتم)، سامانه معاملات الگوریتمی، بسته معاملات الگوریتمی، زیر ساخت توسعه الگوریتم، سامانه تشخیص تقلب سیستم های بیمه ای و نماد من (سامانه جمع‌آوری، پردازش و ارایه اطلاعات بورسی) اشاره کرد.

به مدد فین‌تک نحوه دسترسی مصرف کنندگان به امور مالی دستخوش تغییر شده و این تغییرات در یک سال گذشته با وجود پاندمی کرونا، سرعت بیشتری نیز به خود گرفته است. فناوری که اگر با دید منفی به آن نگاه کنیم تهدیدی برای بانک‌ها و موسسات مالی سنتی است و با نگاه مثبت می توان آن را دستیاری برای توسعه این خدمات در دنیا دانست.

اما با سرعت بالای توسعه تکنولوژی در دنیا و اقبال عمومی به استفاده از خدمات غیرحضوری بانکی و مالی؛ همه کشورها ناگزیر به استفاده از این فناوری و ایجاد زیرساخت های فناورانه آن هستند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با حمایت از فناورانی که با کمک هوش مصنوعی می توانند به توسعه فین تک در کشور کمک کنند مسیر توسعه این حوزه را هموار کرده و امروز با کمک آنها 8 محصول فناورانه و کاربردی در این حوزه به تولید رسیده است.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha