همکاری خوب مردم ریگان با اعضای شوراهای حل اختلاف

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، بیش از ۸۵ درصد پرونده های ورودی به دادگستری شهرستان ریگان منجر به صلح و سازش شده اند، که بیان کننده همکاری خوب مردم با اعضای شوراهای حل اختلاف و مقبول بودن آنها بین مردم می باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی قویدل طی سفر خود به شهرستان ریگان و دیدار با اعضای شوارهای حل اختلاف این شهرستان؛ با اشاره به کسب رتبه برتر شهرستان ریگان در پرونده های صلحی برای پنجمین سال متوالی، گفت: مجموعه قضایی شهرستان ریگان توانسته است با همکاری شوراهای حل اختلاف، مصلحین و حکمین قرآنی در سالهای اخیر گامهای بسیار خوبی در جهت صلح و سازش و کاهش اختلافات در منطقه بردارد.

وی بیان داشت: بیش از ۸۵ درصد پرونده های ورودی به دادگستری شهرستان ریگان منجر به صلح و سازش شده اند، که بیان کننده همکاری خوب مردم با اعضای شوراهای حل اختلاف و مقبول بودن آنها بین مردم می باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، تصریح کرد: هر ساله شاهد افزایش پرونده ها، جرائم و اختلافات هستیم و باید براساس آموزه های دینی و امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه ای داشته باشیم، تا بتوانیم در جهت کاهش اختلافات و افزایش صلح و دوستی قدم برداریم.

امام جمعه شهرستان ریگان نیز در این مراسم از تلاش های اعضای شوراهای حل اختلاف، مصلحین و حکمین قرآنی تقدیر کرد و بیان داشت: خوشبختانه اختلافات خانوادگی در شهرستان ریگان در حال کاهش هستند و همه ما باید سعی کنیم گره ای از زندگی مردم باز کنیم، نه اینکه گره ای بزنیم.

حجت الاسلام رضا زاده همچنین به نقش افراد اشاره و خاطر نشان کرد: همه مامی توانیم به مجموعه قوه قضائیه کمک کنیم، تا اختلافات مردم را کاهش دهیم و در جهت اصلاح جامعه قدم برداریم.

رئیس دادگستری شهرستان ریگان نیز از ورود ۹۸۰۰ پرونده به دادگستری شهرستان ریگان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: با احتساب ۱۱۲۲ پرونده از سال ۱۳۹۸ چیزی قریب به ۲۰۰۰ پرونده در مرجع قضایی در حال رسیدگی است، که از این تعداد قریب به ۱۸۵۰ پرونده به شوراهای حل اختلاف ارجاع شده است.

امین سلطانی زرندی خاطر نشان کرد: در حوزه قضایی ریگان فقط ۵ نفر قاضی حضور دارند که کار رسیدگی را انجام می دهند، که البته با کمک شوراهای حل اختلاف، مصلحین و حکمین قرآنی توانسته ایم در زمینه صلح و سازش و مختومه شدن پرونده های صلحی موفق شویم و جایگاه اول استان را در این زمینه کسب کنیم.

وی از زحمات و همکاری بسیار خوب اعضای شورای حل اختلاف ، مصلحین و حکمین قرآنی شهرستان ریگان تجلیل و از مردم خواست که در زمینه صلح و سازش و کاهش اختلافات جامعه همکاری لازم را داشته باشند./ دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha