سامانه طرح شفافیت آرا نمایندگان داوطلب بزودی رونمایی می شود

عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس گفت : سامانه طرح شفافیت آرا نمایندگان آماده شده است و منتظر افزایش تعداد نفرات نمایندگان داوطلب هستیم تا ان شاءالله بزودی سامانه اجرای آزمایشی داوطلبانه شفافیت آرای نمایندگان رونمایی شود .

دکتر مصطفی طاهری در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، با بیان اینکه طرح شفافیت آرا  داوطلبانه سال گذشته در صحن مجلس آورده شد اما تصویب نشد  اظهار کرد: این طرح در همان زمان به واسطه آن که تصویب آن نیاز به دو سوم آرای نمایندگان داشت، رأی لازم را نیاورد.

وی با بیان اینکه این طرح برای بار دوم  نیز  بعد از اصلاحات هنوز به نوبت صحن مجلس نرسیده است بیان کرد : در این راستا جمعی از نمایندگان نسبت به اجرای داوطلبانه طرح شفافیت آرا  اعلام آمادگی کردند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه به همت جمعی از نمایندگان سامانه ای در این خصوص ایجاد شده است  بیان کرد :  در این سامانه هر رأی که برای هر یک از مواد و پیشنهادات داده می‌شود ثبت میشود و همه مردم می توانند نظر نماینده‌ای که طرح شفافیت آرا داوطلبانه را قبول کرده است ببینند که آیا رای  موافق، مخالف، ممتنع داده است یا در رأی گیری شرکت کرده است یا نه .

سامانه طرح شفافیت آرا نمایندگان داوطلب بزودی رونمایی می شود

طاهری خاطرنشان کرد: همچنین در این سامانه نماینده داوطلب در  صورت صلاح بودن توضیحاتی راجع به چرایی موافقت یا مخالفت را نیز ذکر می کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس  با بیان اینکه سامانه طرح شفافیت آرا آماده شده است اظهار  کرد: منتظر افزایش تعداد نفرات نمایندگان هستیم تا ان شاءالله بزودی  سامانه اجرای آزمایشی داوطلبانه شفافیت آرای نمایندگان رونمایی شود .

گفتگو:زهرا نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha