ایران با هر اقدامی که جهان را به سوی یکجانبه‌گرایی و جنگ سوق دهد مخالف است

رئیس جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با هر اقدامی که جهان را به سوی یکجانبه‌گرایی و جنگ سوق دهد مخالف است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری،آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم دریافت استوارنامه «پتریس وایواراس» سفیر آکردیته جمهوری لتونی با بیان اینکه دو کشور همواره روابط دوجانبه و همکاری‌های بین‌المللی مطلوبی با یکدیگر داشته‌اند، گفت: مزیت جغرافیایی ایران می‌تواند تجارت بین مناطق آسیایی و اروپایی را پررونق و کم هزینه کند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز در عرصه بین‌المللی با مشکلات جدی و ظلم و تعدی به کشورهایی نظیر افغانستان و فلسطین مواجه هستیم، افزود: حضور آمریکا و ناتو در افغانستان جز خرابی و کشتار دستاوردی دیگری نداشت و نه برای افغانستان و نه برای منطقه امنیت‌ساز نبود.
رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با هر اقدامی که جهان را به سوی یکجانبه‌گرایی و جنگ سوق دهد مخالف است، تصریح کرد: جنگ و درگیری در اوکراین نباید مانع از توجه کافی به موضوع افغانستان و مشکلات مردم این کشور و جمعیت بزرگ آوارگان افغانستانی شود.
«پتریس وایواراس» سفیر آکردیته جمهوری لتونی نیز در این مراسم با اشاره به سپری شدن یکصد سال از آغاز روابط دیپلماتیک کشورش با ایران گفت: علاقمندیم روابط با جمهوری اسلامی ایران را بر پایه درک و دوستی متقابل در راستای تامین منافع دو کشور گسترش دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha