آماده کمک به گسترش طنز فاخر در جامعه هستیم

وزیر فرهنگ در نشست صمیمی با طنزپردازان گفت: مانایی شخصیت مرحوم کیومرث صابری فومنی به عنوان یک طنز پرداز اجتماعی به دلیل توجه به دغدغه های مردم از دریچه طنز فاخر بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در نشست صمیمی با طنزپردازان  که عصر روز گذشته به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ در باغ زیبا برگزار شد، گفت: مرحوم ‌کیومرث صابری فومنی مشهور به «گل آقا» یک طنزپرداز اجتماعی بود که برای پاسخ و توجه به دغدغه های مردم طنز فاخر می نوشت و ماندگاری این هنرمند هم به واسطه همین امر است.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: امیدواریم که فضای مناسب تری برای پرداخت متفاوت به مقوله طنز فاخر در جامعه فراهم شود و ما هم در وزارت فرهنگ آماده هرگونه کمک و همکاری در این زمینه هستیم. 
وزیر فرهنگ در دولت مردمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیشنهادی مطرح شده است تا جایزه و جشنواره ای طنز با عنوان «گل آقا» برگزار شود که این اتفاق هم به نوعی بزرگداشت هنرمند بزرگ و فقید صابری فومنی محسوب میشود و هم برای رشد و توسعه طنز در فضای رسانه ای کشور اهمیت دارد. برگزاری این رویداد فرهنگی اتفاق خوبی است  که  می تواند زمینه ای برای بروز استعدادها در این حوزه باشد.

  

دکتر غلامعلی حداد عادل رییس بنیاد سعدی نیز که در این نشست  حضور داشت  طی سخنانی با بیان خاطراتی از دوران چاپ و انتشار هفته نامه گل آقا گفت: پس از حدود 20 سال از فوت این طنزپرداز حرف های زیادی در خصوص مشی و شیوه فعالیت حرفه ای گل آقا وجود دارد که نیازمند بازگویی است. 
حداد عادل ادامه داد:  در زمان انتشار مجله گل آقا بنده  سالها با اسم مستعار "مکتب دار" برای مرحوم صابری فومنی سوژه ارسال می کردم و هیچ کس از هویت «مکتب دار» خبر نداشت.وی در ادامه با اشاره به نامه نگاری های شخصی  که در قالب مکتوب طنز با مرحوم کیومرث صابری فومنی داشته است به خوانش یکی از این نامه ها پرداخت.
همچنین  در ادامه این نشست حجت‌الاسلام دعایی، مسئول موسسه اطلاعات نیز به ذکر خاطراتی از شروع همکاری «گل آقا» با روزنامه اطلاعات در دهه ۶۰ پرداخت. او از گل آقا به عنوان یکی از شاخص ترین طنزپردازان معاصر کشور یاد کرد که طنز فخیم او باعث اصلاح برخی کاستی ها  در آن زمان می شد.
گفتنی است سخنرانی و شعرخوانی  طنزپردازان  از دیگر بخش های اصلی نشست صمیمی طنزپردازان با وزیر فرهنگ بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha