افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به هیات دولت ارسال شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان در هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی تصویب شد که به هیئت دولت ارسال کردیم که به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد تا مصوبه آن را بگیریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حجت‌الله عبدالملکی» در حاشیه نشست ویدئوکنفرانسی با مسئولان تشکل‌های عالی کارگری، کارفرمایی، بسیج کارگری استان‌های کشور و مدیران‌کل اجرایی به خبرنگاران اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که از اردیبهشت‌ماه افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا کنیم.

وی با اشاره به تنظیم آئین نامه های مختلف تبصره بودجه ۱۴۰۱ گفت: به نظام یارانه‌ها یکپارچه ورود می‌کنیم، مبلغ یارانه‌ای که در قانون بودجه دیده شده، نسبت به سال گذشته خیلی بیشتر است. 

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت بر روی یارانه کار می‌کند، روز گذشته در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور در خصوص یارانه‌ها صحبت کردیم و در حال تصمیم‌گیری هستیم.

وی ادامه داد: مسأله یارانه‌ها بر روی مسائل رفاهی مردم اثر جدی می‌گذارد و تلاش می‌شود به نحوی تنظیم شود که حداکثر کاهش در فاصله طبقاتی را داشته باشیم.

عبدالملکی تأکید کرد: با پیشنهادی که این وزارتخانه در خصوص یارانه به دولت ارائه کرده است آخر امسال فقر را با تعاریف بهداشت و بانک جهانی از کشورمان حذف می‌کنیم اکنون بر روی آن گفت‌وگوی شده است که سخنگوی دولت آن را به زودی اعلام خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: دهک‌ها در یارانه نسبی هستند، کشورمان به ۱۰ دهک، هشت و نیم میلیون نفری که سطوح درآمدی مختلفی دارند تقسیم‌بندی می‌شود و نسبت به نوع پرداخت‌ها به زودی تصمیم گیری می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز از نمونه قرارداد کار دریانوردان و پیمان دسته‌جمعی کار دریایی رونمایی شد گفت: این نوع جدید قرارداد است که برای کار دریانوردان در خط مقدم اقتصاد مقاومتی تنظیم شده است. 

وی ابراز کرد: در این قرارداد جدید، بر اساس معاهدات بین المللی جوانب مختلفی که به بهبود عملکرد دریانوردان کمک می‌کند در نظر گرفته شده است و امتیازهای ویژه برای جریان‌های کارگری دریایی اختصاص می یابد.

عبدالملکی از تشکیل کمیته‌ای امنیت شغلی کارگران خبر داد و عنوان کرد: این کمیته با ریاست معاون روابط کار این وزارتخانه تشکیل شده است تا دیگر شاهد قراردادهای سفید امضا نباشیم.

وی بیان کرد: ٢ ماه فرصت دادیم که با مشارکت کارگران و کارفرمایان مباحث مطرح شود که اگر نیاز به قانون باشد در قالب لایحه در هیئت وزیران به تصویب برسانیم.

به گفته وزیر کار، آمارهای دقیقی از امضاهای سفید امضا وجود ندارد و این قراردادها غیرقانونی و غیررسمی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha