کاهش 20 درصدی هزینه درمان ناباروری در دولت سیزدهم

مشاور امور بانوان رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اقدام مؤثر صورت گرفته در دولت سیزدهم در حوزه زنان و خانواده در بحث درمان ناباروری با کاهش هزینه پرداختی بیماران از 30 درصد به 10 درصد بوده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر نغمه رزاقی  اظهار کرد: یکی از کارهای مؤثری که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال انجام است بحث درمان ناباروری بوده و در این خصوص جا دارد که از تلاش‌های خالصانه و خستگی‌ناپذیر پزشکان و تیم فعال در مرکز ناباروری میلاد تقدیر و تشکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در فضای کوچک مرکز ناباروری میلاد کارهای بزرگ بسیار زیادی انجام شده و بسیاری از زوجینی که از نعمت فرزند محروم بودند اکنون پدر و مادر شده‌اند و صاحب فرزند هستند، تصریح کرد: در این مرکز هزینه‌های درمان ناباروری، پایین‌تر از هزینه‌های چندبرابری مراکز خصوصی است و بسیاری از زوجینی که به دلیل عدم توان مالی امکان درمان مشکل خود را نداشتند در این مرکز صاحب فرزند شد اند.

مشاور امور بانوان رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: اقدام مؤثر صورت گرفته در دولت سیزدهم در حوزه زنان و خانواده در بحث درمان ناباروری با کاهش هزینه پرداختی بیماران از 30 درصد به 10 درصد بوده است، در گذشته اختصاص بسته‌های حمایتی را برای این گروه از زوجین داشتیم، اما اکنون این قبیل افراد تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفته‌اند و هزینه پرداختی‌شان 20 درصد کاهش یافته است.

دکتر رزاقی با ذکر این نکته که در حال حاضر 30 درصد مواردی که برای درمان ناباروری در سطح کشور به مراکز تخصصی این حوزه مراجعه می‌کنند صاحب فرزند می‌شوند، تأکید کرد: این عدد ممکن است که به ظاهر پایین باشد، اما با میانگین جهانی برابر است و علت پایین بودن این عدد هم وضعیت متفاوت زوجین مراجعه کننده بوده که در اثرپذیری و یا عدم اثرپذیری اقدامات درمانی مؤثر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha