تصادف؛ عامل اصلی اعزام آمبولانس های ۱۱۵ در جهرم است

بیشترین موارد فوتی در سال ۱۴۰۰ مربوط به محور جهرم به لار بوده است. این محور به ازای هر ۶ تصادف یک فوتی بر جا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)از فارس، دکتر خوشرو رئیس اورژانس ۱۱۵ جهرم: گفت در سال ۱۴۰۰ پرسنل اورژانس جهرم ۱۵۷۶۷ ماموریت در جاده و شهر و کوهستان انجام دادند که  بیشترین ماموریت انجام شده به ترتیب مربوط به تصادف، آسیب غیر تصادفی، فشار های عصبی، بیمارای قلبی و بیماری های تنفسی بوده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۵ درصد تصادفات در شهر مربوط به برخورد موتور با ماشین بوده است گفت:  واژگونی موتور دومین علت تصادفات در شهر بوده که ۲۱ درصد گزارش شده و بعد از آن برخورد ماشین با عابر که ۸ درصد بوده است.  
وی با اشاره به آمار تصادفات در جاده در سال ۱۴۰۰ گفت: بیشترین علت تصادفات جاده ای به ترتیب واژگونی ماشین (۳۲درصد )۳۱۲مورد، واژگونی موتور(۲۶درصد ) ۲۵۵مورد و برخورد ماشین با موتور (۱۷درصد) ۱۶۶ مورد بوده است.
 دکتر خوشرو با اشاره به پر حادثه ترین محور های مواصلاتی جهرم گفت: ۴۴ درصد تصادفات جاده ای مربوط به محور جهرم به شیراز بوده که ۴۳۲ مورد تصادف گزارش شده است. بعد از آن  به ترتیب محور های جهرم  به لار (۱۲.۸ درصد ) ۱۴۵مورد و جهرم به سیمکان (۹.۶ درصد)۱۲۴مورد تصادف بوده است.
به گفته وی بیشترین موارد فوتی نسبت به تعداد تصادف در جاده جهرم به لار بوده است، بطوری که در جاده جهرم به لار متاسفانه به ازای هر ۶ تصادف یک فوتی ولی در جاده جهرم به شیراز به ازای هر ۱۱ تصادف یک فوتی بوده است .
دکتر خوشرو با بیان اینکه ضربه به سر از علت اصلی فوتی های مربوط به تصادف موتور است گفت: استفاده از کلاه ایمنی به طور چشمگیر می تواند فوتی های مربوط به تصادفات موتور را کاهش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha