گسترش روابط فرهنگی ایران و لبنان در تمامی سطوح

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در نشست خبری مشترک با وزیر فرهنگ لبنان گفت: در دولت مردمی تلاش می‌کنیم مطابق علایق تاریخی ایران و لبنان موجب گسترش روابط فرهنگی و هنری دو کشور شویم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در نشست خبری مشترک با محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان که شامگاه امشب، چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به هیات لبنانی گفت: آقای المرتضی در  سفر خود به کشورمان دیدارهایی با رئیس جمهور کشورمان و برخی وزرای دولت مردمی داشته که در تمامی این دیدارها تلاش شده است، روابط ایران و لبنان در سطوح مختلف ارتقا پیدا کند.
وی افزود: ایرانی ها از کشور لبنان به عنوان یک بخش عزیز در جهان اسلام یاد می کنند که همواره در پیشانی مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی افتخارات زیادی خلق کرده است به همین خاطر لبنانی ها مورد احترام و تکریم ایرانیان قرار گرفته اند. وی افزود: از سوی دیگر  ایران و لبنان اشتراکات تاریخی بسیاری با یکدیگر دارند، بزرگان لبنان قرن های قبل به ایران آمده و منشأ آثار علمی و خدمات گسترده ای بوده اند به همین خاطر مردم ایران همواره نسبت به لبنانی ها یک علاقه ویژه دارند.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در دولت مردمی تلاش می‌کنیم مطابق علایق  تاریخی ایران و لبنان موجب گسترش روابط فرهنگی و هنری دو کشور شویم همچنین در پی مذاکراتی که در دیدار های وزیر محترم لبنان داشته ایم، قرار بر این شد که تفاهمنامه فرهنگی میان دو کشور ایران و لبنان که سالیان پیش منعقد شده بود را با توجه به اقتضائات جدید بروز کرده و تلاش کنیم سطح روابط فرهنگی و هنری دو کشور را به بالاترین سطح ممکن گسترش دهیم.
وزیر فرهنگ در ادامه به دستاوردهای برپایی هفته فرهنگی ایران در لبنان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اسفندماه سال گذشته، هفته فرهنگی باشکوهی را به همت وزیر فرهنگ لبنان و با حضور هنرمندان موسیقی، هنرهای تجسمی برگزار کردیم و خوشبحتانه نمایشگاه های هنری و کنسرت ها با استقبال گرم مردم بیروت روبرو شد و امیدواریم اینگونه تعاملات فرهنگی و هنری ادامه داشته باشد.
به گفته اسماعیلی،  وزیر محترم فرهنگ لبنان قرار است به زودی به سایر شهر های ایران سفر کند و از نزدیک با فرهنگ غنی و زیبایی های مناطق مختلف ایران  آشنا شود.
همچنین محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان در این دیدار ضمن تشکر از  محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ، برای دعوت به ایران گفت: این دیدار در جهت تعامل بیشتر و ارتباط فرهنگی بین دو ‌ملت صورت گرفت و از وزیر فرهنگ ایران تشکر می‌کنم که شرایط دیدار با رییس جمهور و سایر وزرای جمهوری اسلامی ایران‌ را فراهم‌ کرد.
وی در پایان تصریح کرد:  دو ملت لبنان ‌و ‌ایران در ‌مسیر گسترش و تقویت روابط فرهنگی‌ حرکت خواهند کرد و سفرهایی از این دست بین دو کشور ‌ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha