اجرای پوشش بیمه همگانی رایگان سلامت

مدیر کل بیمه سلامت  مازندران اعلام کرد، در شش ماهه گذشته 90 هزار نفر از افراد فاقد بیمه درمان استان، تحت پوشش بیمه همگانی رایگان سلامت قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) مازندران، محمدرضا میرزایی به مناسبت هفته سلامت از اجرای پوشش همگانی این بیمه خبرداد و افزود: با اجرای برنامه «پوشش همگانی بیمه سلامت» در سراسر کشور، در شش ماه گذشته اداره کل بیمه سلامت استان مازندران توانسته است بیش از 90 هزار نفر از افراد فاقد پوشش بیمه درمان این استان را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت در آورد.

وی افزود: این افراد تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار گرفته و طبق قانون می‌توانند از خدمات دولتی کامل برخوردار شوند و با اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع از خدمات بخش خصوصی نیز استفاده کنند. وی اعلام کرد: در بخش بستری ۹۰ درصد و در بخش سر پایی ۷۰ درصد از هزینه ها ی درمانی این عزیزان توسط سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران افزود: طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ ، مقرر شد سه دهک پایین جامعه همچنان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند. وی پوشش بیمه سلامت را مختص دهک پایین جامعه ندانست و گفت: سازمان بیمه سلامت به ۷ دهک بالای درآمدی هم فراخوان داده است که این افراد می‌توانند مراجعه کرده و بر اساس آزمون وسع و با پرداخت درصدی از مشارکت در پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه قرار گیرند. بر اساس قانون این افراد می‌توانند بسته به دهک درآمدی با مشارکت در پرداخت سهمی از حق بیمه از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند. 

 میرزایی در ادامه اعلام کرد: متقاضیان می توانند جهت پوشش بیمه ای خود و افراد تحت تکفل ، به بیش از 62 دفتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با این اداره کل در سطح استان و یا ادارات بیمه سلامت شهرستانها مراجعه یا از طریق سامانه خدمات غیرحضوری حقوق شهروندی بیمه سلامت به آدرس: https://bimehsalamatiranian.ir از پوشش همگانی بیمه سلامت برخوردار شوند.

یادآور می شود حدود نیمی از جمعیت استان مازندران تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha