اعتماد مردم بزرگترین سرمایه هلال احمر است

تولیت آستان قدس رضوی در آئین امضاء تفاهم نامه همکاری مابین جمعیت هلال احمر کشور و استان قدس رضوی گفت: از هر رفتار و عملی که موجب سلب اعتماد مردم شود اجتناب کنید زیرا اعتماد مردم بزرگترین سرمایه این دستگاه مردمی است.

به گزارش خبرگزاری سلاکت(طبنا) از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام احمد مروی در این آیین که با حضور بیش از هزارنفر از امدادگران، داوطلبان و جوانان و پرسنل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در رواق حضرت زهرا (س) حرم مطهر رضوی برگزار شد ،گفت: حضور شما در جمعیت هلال احمر و فعالیت های داوطلبانه شما، یک انتخاب خوب و شایسته است شما در هر زمان در هر گوشه ای از کشور که بحران یا حادثه ناگواری اتفاق افتد بی‌درنگ به کمک آنها میشتابید و آنها را یاری می کنید؛ این یک کار انسان دوستانه است و این دقیقاً همان معنای دین اسلام است.

 وی تشریح کرد: دین اسلام دینی نیست که فقط رابطه بین خالق و مخلوق باشد دین اسلام از یک طرف رابطه بین خالق و مخلوق و از طرف دیگر رابطه انسان با دیگر بندگان خدا است. 

 حجت الاسلام مروی افزود: در بسیاری از آیات قران به نماز اشاره شده است(رابطه خالق و مخلوق ) و بعد از آن، دعوت به زکات مطرح شده است( رابطه انسان با دیگر انسان ها)

 وی تصریح کرد: سعادت دنیا و آخرت تنها با ارتباط با خدا تامین نمیشود، بلکه خدمت به دیگر بندگان خدا نیز باید با هم همراه باشد تا سعادت دنیا و آخرت انسان میسر شود.

 تولیت آستان قدس رضوی به فضیلت ماه رمضان،ماه عبادت و بندگی اشاره کرد و گفت: فطریه دادن در انتهای این ماه، یعنی توجه خدا به بندگان خودش و این مصداق کاری است که شما انجام میدهید.

 وی کار هلال احمر را یک کار دینی و اسلامی و بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: امروز هلال احمر یک نهاد مردمی خدمتگذار است باوجود اینکه قبل از انقلاب جمعیت شیر و خورشید وجود داشت، اما وقتی حادثه یا بحرانی اتفاق می افتاد مردم خودشان به داد خود می رسیدند و اسیب دیدگان را از رنج و محنت نجات میدادند در آن زمان کسی به فکر مردم نبود و فقط همه چیز ظاهری و تشریفاتی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha