همایش بزرگداشت مقام معلم در شهرستان سیرجان برگزار شد

به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، همایش تجلیل از معلمان جهادی و تلاشگر شهرستان سیرجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان، این مراسم به مناسبت گرامیداشت سالگرد شهید مطهری و به منظور پاسداشت مقام شامخ معلم و تقدیر از زحمات طاقت فرسای فرهنگیان با حضور امام جمعه سیرجان، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، فرماندار سیرجان و جمعی از مسئولین و فرهنگیان برگزار شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تبریک هفته بزرگداشت معلم گفت: آموزش حضوری بهترین نوع آموزش بوده و آموزش غیر حضوری از کیفیت مد نظر برخوردار نیست، لذا هیچ چیزی جای آموزش حضوری را نمی گیرد.

رضا رضایی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه بازگشایی مدارس و  آموزش حضوری به خوبی از ۱۴ فروردین ماه سال جاری صورت گرفت و والدین دانش آموزان هم اطمینان بیشتری به آموزش و پرورش پیدا کردند و متوجه تلاش های معلمان در روزهای کرونایی شدند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف طرح رتبه بندی را حفظ شأن و منزلت معلم است؛ افزود: مجلس به دنبال تصویب لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی است و اجرای این طرح یکی از گام‌های اساسی و مهم دولت سیزدهم در راستای کمک به معلمان است که علیرغم همه محدودیت ها، این طرح را به صورت کامل اجرا می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان؛ با اشاره به کتاب من تسلیم نمی شوم نوشته دانش آموز سیرجانی، خاطر نشان کرد: با وجود کلاس های مجازی و نبود کلاس حضوری اقدام بسیار مهمی انجام شده و حسنا سادات موسوی توانسته با تلاش و پشتکار و همراهی والدین و معلم خود به این مهم دست پیدا کند.

رضا رضایی تصریح کرد: دانش آموزان استعدادهای نهفته ای دارند که باید با استعدادیابی و تلاش شکوفا شود و اگر ارتباط و تعامل خانواده و مدرسه افزایش یابد می تواند اتفاقات خوبی را برای دانش آموزان مستعد رقم بزند.

حجه الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه سیرجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، گفت : شهید مطهری ها و بهشتی ها معلمین امانتداری بودند که به جامعه آگاهی می دادند و ایفای این رسالت دشمن را می ترساند تا اینکه به شهادت رسیدند.

 سهراب بهاءالدینی فرماندار ویژه شهرستان سیرجان نیز در حاشیه این مراسم با گرامیداشت هفته معلم و تشکر از مدیر آموزش و پرورش و مجموعه همکاران این نهاد مهم بخاطر استفاده از همه ظرفیت های شهرستان در راستای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش، با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه معلمان،تصریح کرد: رویکرد دولت ارتقای وضعیت معیشت معلمان و ایجاد انگیزه لازم بین آنان از طریق اجرای طرح رتبه بندی است که بزودی عملیاتی خواهد شد.

عباس عزت آبادی پور مدیر آموزش و پرورش سیرجان هم در این مراسم ضمن تشکر از حمایت های مدیر کل آموزش و پرورش استان، امام جمعه و فرماندار شهرستان با بیان این که معلمان در خط مقدم جبهه تعلیم و تربیت انسان قرار دارند، بر لزوم ارتقاء منزلت و کرامت اجتماعی این قشر خدوم تاکید کرد.

شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم, ضمن تقدیر از معلمان جهادی و تلاشگر آموزش و پرورش و فرزندان شاغل در آموزش وپرورش شهرستان، با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، از کتاب " من تسلیم نمی شوم" به قلم دانش آموز  حسنا سادات موسوی به نام رونمایی شد.

همچنین حسنا سادات موسوی در این آیین موفقیتش را حاصل تلاش خود و حمایت های پدر و مادر و همچنین معلم خود دانست و ابراز امیدواری کرد: باز هم بتواند با تلاش و پشتکار و حمایت های پدر و مادر کتاب های بیشتری را در راستای استفاده دانش آموزان به چاپ برساند.

«کتاب من تسلیم نمی شوم» نوشته حسنی سادات حسینی دانش آموز پایه چهارم دبستان در ۱۵ صفحه به چاپ رسیده است.

همایش بزرگداشت مقام معلم در شهرستان سیرجان برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha