نشست خبری رئیس دادگستری شهرستان ریگان با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی

رئیس دادگستری شهرستان ریگان به همراه دادستان این شهرستان، در نشست خبری با تنی چند از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی، به تبیین برنامه ها و فعالیت های انجام شده حوزه قضایی شهرستان ریگان در سال گذشته پرداخت. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان، امین سلطانی زرندی در ابتدا به ورود بیش از ۴۰۰۰ پرونده در سال گذشته به مجموعه قضایی شهرستان (دادسرا، دادگاه و شوراهای حل اختلاف) اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۹۰۰ پرونده توسط شوراهای حل اختلاف و ۱۳۰۰ پرونده توسط دادگاه عمومی مورد بررسی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۹۰۰ پرونده با موضوع دعاوی خانواده وارد مجموعه قضایی شدند، خواستار تلاش بیشتر نهادهای مربوطه و افراد تاثیرگذار در جهت فرهنگ سازی و کاهش اختلاف خانوادگی شد.

رئیس دادگستری شهرستان ریگان در ادامه صحبت هایش، از کسب رتبه برتر شهرستان ریگان برای پنجمین سال متوالی در زمینه صلح و سازش پرونده های صلحی توسط شوراهای حل اختلاف و مصلحین و حکمین قرآنی در استان خبر داد.

امین سلطانی زرندی به تشکیل اورژانس قضایی در ریگان اشاره و خاطرنشان کرد: اورژانس قضایی متشکل از افراد معتمد با هدف ایجاد صلح و جلوگیری از افزایش اختلافات در سریع ترین زمان راه اندازی می شود، این اورژانس وظیفه دارد قبل از تشکیل پرونده اختلاف و درگیری سعی کند صلح و سازش را برقرار سازد.

وی در این نشست خبری به تهیه نقشه جامع شهرستان ریگان اشاره داشت و یاد آور شد: در جلسات حفظ حقوق بیت المال سعی بر این شد که مشکل و معضل بحث اراضی به صورت ریشه ای و اساسی مورد بررسی و حل و فصل گردد، که در این رابطه نقشه جامعی از شهرستان تهیه شده که محدوده مالکیت تمامی ادارات در آن مشخص شده، که این امر باعث سهولت در رسیدگی و تعیین تکلیف اراضی است.

رئیس دادگستری ریگان به افراز دو دانگ وقف شهر ریگان پرداخت و گفت: قبل از تهیه نقشه جامع ،دو دانگ از شش دانگ تمام زمین های ریگان موقوفه فرنگیس رضوی بودند که پس از قطعیت نظر کارشناسی محدوده مالکیت و قسمتهای وقف شده و کلیه قطعات زمین در سطح شهر کاملا مشخص می شوند.

امین سلطانی زرندی در پاسخ به سوالی که چرا بعضی  متهمین خیلی زود آزاد می گردند، گفت: با تغییر قانون مجازات اسلامی، مجازات های حبس نسبت به قبل کاهش پیدا کردند و سعی شده مجازات متناسب با جرم با قرار تامین صادر شده و حتی المقدور از حبس متهمین جلوگیری شود.

وی در پاسخ به تعیین و تکلیف زمین بزرگ سایت اداری ریگان، گفت: سند تک برگ این زمین از طریق اداره راه و شهر سازی شهرستان ریگان صادر شده است. 

رئیس دادگستری شهرستان ریوان در تشریح سوال چرا آمار تیراندازی و قتل بوسیله سلاح گرم در شهرستان ریگان نسبت به شهرستانهای مجاور بیشتر است، تصریح کرد: مجاورت و دسترسی آسان به استان سیستان و بلوچستان و عدم آگاهی و سهل انگاری خانواده ها، باعث شده است که تهیه و حمل سلاح گرم برای مردم این منطقه به سهولت انجام شود و اکثر افراد منطقه در خانه ها سلاح گرم نگهداری می کنند و در هنگام کوچکترین نزاع و درگیری از آن استفاده می کنند، که این موضوع باید با فرهنگ سازی و همکاری خانواده ها جمع شود.

امبن سلطانی زرندی، خاطرنشان ساخت: تا کنون سه طرح جمع آوری سلاح های گرم غیر مجاز در شهرستان انجام شده و مقادیر زیادی سلاح کشف و ضبط شده است.

وی از مردم شهرستان ریگان بعنوان مردم صلح دوست و صلح جو یاد کرد و ابراز داشت: در مدت قریب به ۸ سال حضور در جمع مردم ریگان، بر این باور رسیدیم که مردم این منطقه بسیار صلح جو، صلح دوست، مهربان، ساده و خون گرم هستند و این صفات ارزشمند در کمتر جایی دیده می شود.

دادستان شهرستان ریگان هم در جمع خبرنگاران و فعالان مجازی این شهریتان از کشف و احتکار سه انبار بزرگ مواد غذایی در شهرستان خبر داد و گفت: دستگاه قضا با احتکار کنندگان و اخلال گران بازار به شدت برخورد می کند.

علی سخنگو از مردم خواست کرد که اخبار و اطلاعات احتکار کنندگان را از طریق سامانه سجام اعلام کنند.

وی همچنین از مردم خواست که روحیه مطالبه گری خود را افزایش دهند و هر جا احساس کردند که گرانفروشی صورت می گیرد فاکتور فروش درخواست کرده و موضوع را به نهادهای نظارتی اعلام کنند.

نشست خبری رئیس دادگستری شهرستان ریگان با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی

نشست خبری رئیس دادگستری شهرستان ریگان با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha