توسعه کمی و کیفی خدمات در امر درمان بیماران غیرکرونایی در دستور کار دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توسعه ابعاد کمی و کیفی خدمات درمانی و اثربخشی بیشتر و بهتر آن در امر درمان این گروه از بیماران در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر شاپور بدیعی  اظهار کرد: با تداوم کاهش آمار بیماران مبتلا به کرونا، فرصتی ویژه برای بازیابی کارکنان کادر درمان بیمارستان‌ها و اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها و اقدامات مرتبط با بیماران غیرکرونا در راستای توسعه ابعاد کمی و کیفی خدمات درمانی و اثربخشی بیشتر و بهتر آن در امر درمان این گروه از بیماران در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با پایان یافتن موج ششم بحران ویروس کرونا چندین پروژه مهم در حوزه نیروی انسانی و آموزش‌های مورد نیاز، تأمین تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها و بروزرسانی سامانه مرتبط با تجهیزات پزشکی در حال اجرا است و در نظر داریم تا علاوه بر بروزرسانی تجهیزات قابل استفاده، جایگزینی به‌موقع موارد فرسوده را داشته باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مشهد و خراسان رضوی به برکت وجود بارگاه منور رضوی از شهرها و استان‌های پیشتاز کشور در حوزه خدمات الکترونیک بوده است، خاطرنشان کرد: در این روزها ادامه پروژه بیمارستان تمام الکترونیک در مرکز درمانی ولایت و سیستم HIS آن در حال اجرا بوده و این سامانه بزودی و با همکاری حوزه مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت وب قرار می‌گیرد تا سرعت خدمت‌رسانی‌ها بیش از پیش افزایش یابد.

دکتر بدیعی اضافه کرد: همچنین در حوزه گردشگری سلامت هم اقدامات شاخصی در از ابتدای امسال در بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی صورت پذیرفته است و به‌طور مثال می‌توان به درمان موفقیت‌آمیز یک توریست سلامت عراقی در بیمارستان ولایت اشاره کرد که در زمان ترخیص؛ از خدمات درمانی که دریافت کرده بود رضایت کامل داشت و از این بیمارستان به عنوان یکی از مراکز درمانی موفقی که اقداماتش با رضایتمندی بیماران و خانواده‌های آنان همراه است نام برد.

وی بیان کرد: به دنبال تدوین اعتبار سنجی‌های بیمارستان‌های غیردانشگاهی‌ که همکاری قابل توجهی از ابتدای بحران کرونا تاکنون با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته اند و در کنار آن برخورد قاطع را با مداخله‌گران حوزه سلامت را داشته و داریم؛ همچنین در بحث ارتقاء کمی و کیفی آزمایشگاه‌ها نیز، برنامه‌های قابل توجهی در دست اجرا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در کمیته کنترل عفونت و بهداشت دست، زایمان ایمن، آموزش‌های به‌روز پرستاری و تأمین نیروی انسانی در بخش‌های مختلف نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام تا شاهد پیشرفت‌ها و توفیقات روز افزون در این حوزه‌ها هم باشیم.

دکتر بدیعی با ذکر این نکته که قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با وجود کاهش آمارهای کرونایی همچنان و هفته‌ای 2 نوبت جلساتش برگزار می‌شود، تأکید کرد: گرچه تعدادی از بخش‌های کرونا تغییر کاربری داشته‌اند و به بیماران غیرکرونایی حوزه تخصصی‌شان خدمت‌رسانی می‌کنند، اما همچنان آمادگی خود را حفظ کرده‌ایم تا اگر کوچکترین خطری در خصوص موج هفتم بحران کرونا احساس شد بلافاصله اقدامات موردنیاز در حوزه درمان صورت پذیرد و در این زمینه غافلگیر نشویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha