نتایج مثبت پژوهشی در درمان بیماران ریوی کرونایی و غیرکرونایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های ریوی مشهد گفت: اقدامات پژوهشی مورد تایید در حوزه درمان اجرا و خوشبختانه نتایج مثبت آن در درمان موفقیت‌آمیز تعداد زیادی از بیماران کرونایی و غیرکرونایی که درگیر مشکلات ریوی بودند مشاهده شده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر رضا باقری  اظهار کرد: در مرکز تحقیقات بیماری‌های ریوی مشهد اعضای هیأت علمی رشته‌های مختلف همچون قلب، ریه، بیهوشی، داخلی و توراکس در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، چاپ نشریه، تحقیقات پیوند قلب و ریه همکاری دارند.

وی تصریح کرد: چندین طرح و نمایه شاخص از مرکز تحقیقات بیماری‌های ریوی مشهد در نشریات مختلف به چاپ رسیده است، طرح‌هایی که با موفقیت اجرا و در حوزه بالین نیز اثربخش بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های ریوی مشهد با ذکر این نکته که تعداد 12 عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با این مرکز تحقیقاتی همکاری دارند، تأکید کرد: در مرکز تحقیقات بیماری‌های ریوی مشهد مطالعات بسیار زیادی بر موضوعات کرونا و غیرکرونا و مواردی دیگری همچون، پیشگیری، عوارض، درمان و مراقبت‌های پس از بهبودی ناشی از بیماری‌های ریوی انجام شده است.

دکتر باقری خاطرنشان کرد:مطالعات زیادی در مواردی همچون عوارض قلبی و ریوی و تأثیر ویتامین‌ها در بیماران کرونایی و در موضوع غیرکرونا همچون بیماری‌های قلب، قفسه سینه، ریه و غیره انجام شده است که پس ورود به مبحث بالین در هر دو حوزه با اثرپذیری قابل توجهی در این دو گروه از بیماران همراه بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های ریوی مشهد با تأکید بر اینکه در حوزه دارو مطالعات مشترکی با مرکز تحقیقات دارویی در خصوص بیماری‌های کرونا و غیرکرونا انجام شده است، گفت:  مطالعاتی همچون اثربخشی داروها در بیماران و دوری آن ها از عوارض دارویی، در کنار آن نیز تعدادی از پژوهش‌های بالینی نیز اجرا تا مؤثرترین شیوه‌ها در حوزه درمان انجام شود.

دکتر باقری افزود: در زمینه تحقیقات دارویی انجام شده مرتبط با بیماری‌های ریوی کارها و اقدامات موفق بسیار زیادی انجام شده و تجربه نشان داده، حضور متخصصان مختلف در کارهای گروهی با درصد بالایی از موفقیت‌ها همراه است که چند نمونه از این موفقیت‌ ها را در مرکز تحقیقات بیماری‌های ریوی مشهد داشته‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha