ارائه خدمات رایگان دندان پزشکی در قالب اردوهای جهادی خیریه در کرمان

مدیر عامل خیریه دندانپزشکی امداد دندان رضوان کرمان گفت: این خیریه از سال ۱۳۹۹ تاکنون به ۲۰۰۰ نفر از مردم مناطق محروم استان خدمات رایگان دندان پزشکی در قالب اردوهای جهادی ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سید محمد صادق تقوی یزدی در تشریح فعالیت ها و عملکرد خیریه دندانپزشکی امداد دندان رضوان کرمان، گفت:  این موسسه از سال ۹۹ به صورت رسمی و با هدف کمک به هزینه های درمان مشکلات دهان و دندان بیماران نیازمند، آموزش بهداشت دهان و دندان، کمک به ارتقای سلامت دهان و دندان و پیشگیری از بیماری های دهان و دندان مجوز گرفت اما قبل آن فعالیت های پراکنده ای انجام می شد.

وی ادامه داد: اساتید دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان دکتر مسعود پریرخ، دکتر علی اسکندی زاده، دکتر پور اسلامی، دکتر حسینی، خانم دکتر مهرابی، خانم دکتر دلاوریان، خانم دکتر نجمه نوری، دکتر حسن زاده و دکتر صافی زاده اعضای هیات مدیره و هیات موسس این خیریه را تشکیل می دهند.

مدیرعامل خیریه دندانپزشکی امداد دندان رضوان کرمان، افزود: فعالیت هایی که تاکنون انجام شده در قالب اردوهای جهادی بوده و از زمانی که مجوز رسمی را دریافت کردیم، اولین اردوی جهادی را در روستای قنات ملک زادگاه سردار دلها شهید حاج قاسم سلمیانی آغاز کردیم و بعد آن به روستاهای فاریاب، ارزوئیه، هجدک، حاشیه شهر کرمان و نیروهای شرکتی شهرداری کرمان خدمت رسانی داشتیم.

دکتر تقوی خدمات رایگان این موسسه را شامل کشیدن، ترمیم، جرم گیری و در برخی موارد عصب کشی نام برد.

 وی با بیان اینکه گاهی اوقات در اردوی جهادی دندانپزشکی تیم های پزشکی و درمانی نیز حضور دارند، گفت: سعی شده مردم مناطق محروم علاوه بر دریافت خدمات دندانپزشکی از سایر تخصص ها نیز استفاده کنند.

به گفته مدیر عامل خیریه دندانپزشکی امداد دندان رضوان کرمان, در برخی از اردوهای جهادی که امکان حضور گروه های پزشکی و درمانی نبود، خدمات دندانپزشکی با حضور دانشجویان و اساتید در مناطق کم برخوردار با خرید ابزار و مواد مصرفی مرغوب انجام می شد.

دکتر تقوی با اشاره به محدود بودن منابع مالی خیریه، بیان کرد: فعالیت این موسسه با همکاری سایر بنیادهای خیریه مانند شرکت مس سرچشمه، سپاه و... صورت می گیرد و این موسسه از نظر نیروی انسانی و تجهیزات و مواد مصرفی دندان پزشکی تامین می کند.

وی ورود خیران حوزه سلامت را به حوزه دندانپزشکی ضروری دانست و یادآور شد: با توجه به افزایش تعرفه های خدمات دندان پزشکی و عدم حمایت پوشش بیمه ای نیاز است که خیران حوزه سلامت این موسسه را که اولین و تنها موسسه خیریه حوزه دندانپزشکی است یاری کنند، تا اعضاء این موسسه بتوانند خدمات دندانپزشکی رایگان را شامل خدمات درمانی و آموزش بهداشت دهان و دندان به شهروندان کم برخوردار جامعه به نحو مطلوب ارائه دهند.

مدیر عامل خیریه دندان پزشکی دندان رضوان کرمان، تصریح کرد: برای هر اردوی جهادی مواد مصرفی دندانپزشکی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد که ضروری است خیران در این زمینه موسسه را یاری کنند.

دکتر تقوی در ادامه، اضافه کرد: البته تجهیزات خیریه از جمله کامیونت ها و یونیت های دندانپزشکی با همکاری دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان(بخش سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی) و همچنین معاونت بهداشتی دانشگاه و مرکز بهداشت شهرستان کرمان است و می طلبد که خیران حوزه سلامت در زمینه ارتقاء تجهیزات دندانپزشکی بویژه در بخش عصب کشی، در حوزه آموزش بهداشت و پیشگیری ورود پیدا کنند.

 وی ادامه داد: برخی از بیماران بر اساس شرایطی که دارند به تعدادی از همکاران دندانپزشک با نیت خیرخواهانه و طی تفاهمنامه ای که با این مرکز داشتند ارجاع داده می شوند، تا به صورت رایگان و برخی با تعرفه های کمتر خدمات دریافت کنند.

 مدیر عامل مرکز خیریه دندانپزشکی رضوان، ادامه داد: خیران می توانند کمک های نقدی خود را به شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۱۱۹۴۵۰ یا ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۴۹۱۵۴۰۹ واریز نمایند و دندانپزشکان و پزشکان عزیزی که تمایل دارند به صورت ارائه خدمت برای این قشر کم برخوردار و عزیز جامعه به این خیریه کمک کنند می‌ توانند با شماره ۰۹۱۳۳۵۲۲۸۸۱ تماس بگیرند.

شایت ذکر است؛ دکتر تقوی در پایان از موسسات و افرادی که با این خیریه همکاری خوبی داشته و دارند قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha