کد خبر: 180691
۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷
مرکز اهدای خون منطقه 17 بازگشایی شد

مرکز اهدای خون ابوذر واقع در منطقه 17 امروز با حضور جمعی از اعضاء شورای اسلامی شهر تهران و مدیر کل انتقال خون استان تهران و شهردار منطقه بازگشایی شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، روابط عمومی شهرداری منطقه 17، مرکز اهدای خون ابوذر، صبح امروز یک شنبه اول خردادماه، پس از 5 سال عدم فعالیت بازگشایی شد.

در این مراسم« محمدرضا مهدی زاده» مدیر کل انتقال خون استان تهران،«جعفر شربیانی» عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران،«مهدی عباسی» رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران،«رضا شنگی» شهردار منطقه ۱۷ و جمعی از مدیران شهری حضور داشتند.

شربیانی در ابتدای این مراسم گفت: از همراهی در بازگشایی این مرکز که در راستای ادای دین مسئولیت اجتماعی ام است، خوشحال هستم. خوشبختانه مدیریت شهری در بازگشایی این مرکز همراهی خوبی داشتند.

وی افزود: اهدای خون در جامعه ما برگرفته از فرهنگ و ایثار و فداکاری است که شاید در جوامع دیگر به این شکل نباشد. بحث اهدای خون نیازمند توجه ویژه است تا به جایگاه اصلی خود برسد.

مدیریت شهری همکاری خوبی در بازگشایی این مرکز داشتند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به همراهی مدیریت شهری در بازگشایی این مرکز گفت: بدنه مدیریت شهری همچون شهردار منطقه 17، هماهنگی ها و همکاری های خوبی در این زمینه داشتند.

شربیانی اظهار کرد: ظرفیت های خوبی در مدیریت شهری وجود دارد که بهتر است در کنار ظرفیت انتقال خون قرار گیرد که الحمدالله این اتفاق  افتاده است. از زحمات مدیران شهری در منطقه 17 تشکر و قدردانی می کنم که تلاش کردند این مرکز بازگشایی شود.

مرکز اهدای خون منطقه 17 بازگشایی شد

 در ادامه مهدی زاده گفت: خدا را شاکر هستیم این فرصت در اختیار ما قرار داده شد تا این مرکز بعد از سال ها، مجدد بازگشایی شود. استان تهران که پایتخت کشور و مرکز مذهبی جهان است، دغدغه های خاص خود را در خصوص بحث انتقال خون دارد.

وی افزود: تهران با دارا بودن 165 مرکز درمانی، 28 هزار تخت بیمارستانی دارد و 25 درصد ذخیره خون کشور را مصرف می کند که یکی از دغدغه های ما است. متاسفانه تعداد مراکز ثابت خون گیری کم است و یکی از مشکلات مردم، کمبود تعداد مرکز ثابت به خصوص در این منطقه است.

ضرورت ایجاد یک مرکز ثابت خون گیری در تمام مناطق شهردای تهران

مدیر کل انتقال خون استان تهران تصریح کرد: در هر منطقه شهردای تهران، حداقل یک مرکز ثابت خون گیری باید وجود داشته باشد که در همین خصوص دست یاری به سوی اعضاء شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران دراز می کنیم.

مهدی زاده با بیان اینکه در بحث اهدای خون، فقط درمان در نظر گرفته نمی شود، اظهار کرد: اهدای خون یک کار انسان دوستانه فرهنگی و اجتماعی است. اهداء کنندگان خون، این فرهنگ مشارکت را در تمام امور زندگی خود دارند و افرادی که به شکل مستمر، خون اهداء می کنند از سلامت بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: امیدوار هستیم با یاری شهرداری تهران و  اعضاء شورای اسلامی شهر تهران، با دغدغه کمتر و کیفیت بیشتر، خون مورد نیاز مردم را تامین کنیم، همچنین امید داریم با کمک شهرداری، اعتماد مردم به ما بیشتر شود. بیش از 400 میلیون تومان تجهیزات طی هفته اخیر برای تجهیز این مرکز خریداری شده و از همه عزیزانی که تلاش کردند این مرکز راه اندازی شوئ، تشکر می کنم.

در ادامه عباسی با بیان اینکه جان و سلامتی از مهم ترین دارایی های هر انسانی است، گفت: اهدای خون آثار مثبتی برای بدن و سلامتی دارد، اما آنچه مهم است این است که هیچ شخصی در بحث اهدای خون به دنبال سلامتی نیست و اصل موضوع، کمک به هم نوع است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اینکه در مناسبت های مذهبی مثل ایام عاشورا، اهدای خون بیشتر از سایر روزهای دیگر است، نشان دهنده ضمیر مذهبی و اعتقادی است که در مردم وجود دارد.

دعوت عضو شواری شهر تهران از شهروندان منطقه 17 به اهدای خون

وی با اشاره به اینکه در آستانه سوم خرداد هستیم، اظهار کرد: هر چند این مرکز امروز بازگشایی شد، اما پیشواز سوم خرداد که روز ایثار و شهادت است، رفتیم. از مردم عزیز منطقه 17 که در عرصه ایثار و شهادت پیشگام هستند، تقاضا داریم که در روز سوم خرداد، فرصت را غنیمت بشمارند و در این مرکز شاهد حضور پرشور مردم باشیم.

عباسی گفت: از آقای مهدی زاده، شربیانی، شهردار منطقه و مدیران شهری منطقه 17 که در بازگشایی این مرکز همکاری کردند، تشکر می کنم. مردم منطقه 17 مردمی هستند که با اهدای خون، ان شالله نه تنها نیاز سرانه خون منطقه را تامین می کنند، بلکه بخشی از مشکل تامین خون سایر مناطق را نیز برطرف می کنند.

در ادامه مراسم شهردار منطقه 17 با گرامیداشت یاد و نام شهدا، گفت: امروز به واسطه بازگشایی مرکز اهدای خون ابوذر، روز پربرکتی برای مردم عزیز منطقه و بنده حقیر است.

مرکز اهدای خون ابوذر پشتیبان بانک خون بیمارستان ضیائیان

وی با بیان اینکه این مرکز در جنوب غرب تهران واقع است، اظهار کرد: این مرکز می تواند پشتیبانی برای تامین خون بیمارستان ضیائیان باشد. به سهم خود از زحمات عزیزان سازمان انتقال خون و آقای شربیانی تشکر و قدردانی می کنم.

شنگی با اشاره به اینکه در آستانه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر هستیم، تصریح کرد: ان شالله شهدای عملیات بیت المقدس در روز قیامت، از همه عزیزانی که در بازگشایی این مرکز کمک و حمایت کردند، دستگیری کنند.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نبی یوسفی LT ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 0
    انشالله همیشه موفق و پیروز باشید