متولیان دولتی  نسبت به موضوع  دانش بنیان بی تفاوت نباشند/یک هزار و ۸۲۲ طرح سرمایه گذاری در استان زنجان

استاندار زنجان گفت: مقوله دانش بنیان پتانسیلی را در کشور ایجاد کرده است که باید انرژی بیشتری در این خصوص گذاشته شود  و نباید  متولیان دولتی  نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان محسن افشارچی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان با بیان اینکه بزرگترین نعمتی که خدا به انسان داده است حیات است اظهار کرد:  جوان و جوانی نیز بزرگترین نعمت در جامعه است و هیچ چیزی قابل مقایسه با جوانی نیست.

وی با بیان اینکه انرژی جوانی باید در جامعه باشد افزود : نباید  پتانسیل جوانی را در جامعه از دست بدهیم و باید همراه باشیم و تببین کنیم .

استاندار زنجان با بیان اینکه جوانان امروزی محافظه کار نیستند بیان کرد : این موضوع بسیار مهم است و در تلاش هستیم در مدت زمان مسئولیت از جوانان اسفاده و میدان کار را فراهم کنیم .

افشارچی با بیان اینکه  باید میدان کار، تلاش و پیشرفت توسط دولت برای مردم ایجاد شود، تصریح کرد :  با توجه به پیچ و خم اقتصادی در این روزها  که با آن مواجه هستیم مقداری در آینده با سختی مواجه خواهیم شد ولی با انرژی تمام از این پیچ هم رد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه اینکه در استان زنجان اشتغال را  اصالتا مورد هدف قرار نداده ایم  بلکه به تولید توجه می کنیم، افزود: برنامه ریزی هایی در سطح استان در این راستا انجام شده است و  بخش خصوصی نیز در این زمبنه ورود کرده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در زمینه اشتغال نسبت به استان های دیگر  در وضعیت خوبی قرار  دارد، اظهارداشت: مقوله دانش بنیان پتانسیلی را در کشور ایجاد کرده است که باید انرژی بیشتری در این خصوص گذاشته شود  و نباید  متولیان دولتی  نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند.

یک هزار و ۸۲۲ طرح سرمایه گذاری در استان زنجان

طیب جعفری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه جلسه با بیان اینکه بحث اشتغال  همواره مورد توجه دولت ها بوده است افزود: ۲ رویکرد اساسی مطرح است که بر حسب شرایط و دیدگاه های اقتصادی  دارند.

وی با بیان اینکه اشتغال را به عنوان موضوع مسقل  تعریف کنیم اظهار کرد: در سنوات گذشته در بازده های زمانی این موضوع بوده است و برنامه هایی که تعریف شده است به صورت اشتغال زایی است و خروجی اصلی این برنامه ها  تلقی شده است که تعداد شاغلین از این جهت افزایش یابد.

این مسئول با بیان اینکه بعضا در کنار برنامه های اقتصادی اشتغال را یک خروجی فرعی تلقی کرده اند بیان کرد : این مورد مورد هدف وارزیابی قرار نمی گیرد. 

طیب جعفری با بیان اینکه دیدگاه به روز تر و مهم تر   این است که اشتغال را به عنوان خروجی برنامه اقتصادی می دانیم  و محوریت برنامه ها است گفت : در تلاش هستیم که نسبت به خروجی اشتغال  به سایر حوزه ها بیشتر شود که برنامه های اقتصادی  رشد اقتصادی 8.7 درصدی مورد تاکید در استان  است.
 

وی با اشاره به اینکه این برنامه تولید ثروت ،رشد اقتصادی و اشتغال را هدف گذاری کرده است بیان کرد: از طریق تجهیز منابع مالی و سرمایه گذاری و بخش دیگر از طریق افزایش بهره وری اتفاق خواهد خواهد افتاد که توانمند سازی نیروی کار جوان در اولویت هدف گذاری  هستند .

مدیرکل تعاون  کار و رفاه اجتماعی استان زنجان  با بیان اینکه برنامه های کشوری پیش بینی شده در این زمینه توسعه اشتغال خانگی، برنامه های حمایتی، برنامه های ذیل تبصره 18 قانون بودجه است خاطرنشان کرد:  تعداد طرح های سرمایه گذاری در استان زنجان  برای تحقق رشد 8.7 درصدی یک هزار و  ۸۲۳ مورد است .

استان زنجان در تعداد شرکت های دانش بنیان رتبه یازدهم دارد

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه رسالت پارک علم و فناوری ایجاد اشتغال برای جوانان است اظهار کرد: در حال حاضر پارک علم و فناوری استان از لحاظ بودجه و تجهیزات در رتبه آخر است ولی از لحاظ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در رتبه ۱۱ کشور قرار دارد.

علی آذرپیوند با بیان اینکه پارک های علم و فناوری در استان زنجان به سمت رویدادهای مسئله‌محور حرکت کرده‌ است افزود: که مقارن شده با رویداد کشوری توسعه اقتصادی نوآوری استان ها ( تانا ) که از سوی وزارت علوم به میزبانی استان زنجان  در تیرماه سال جاری برگزار می‌شودکه کاملا به صورت مسئله محور است .

وی با بیان اینکه آینده کشور به سمت سالمندی پیش می‌رود افزود: استارتاپ هایی در حوزه سالمندی تشکیل می‌شود که در این خصوص فکر میشود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha