رعایت بهداشت دست نقش موثری در کنترل عفونت در مراکز درمانی دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: رعایت بهداشت دست در مراکز درمانی به ویژه در انجام عمل های جراحی و مداخله ای، نقش موثری در کنترل عفونت دارد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر شاپور بدیعی با بیان اینکه کمیته کنترل عفونت یکی از حوزه های فعال مراکز درمانی محسوب می شود خاطر نشان کرد: بیشتر پیشرفت هایی که در زمینه درمان و علم پزشکی اتفاق افتاده به دلیل موفقیت در کنترل و پیشگیری عفونت بوده است و در بسیاری از مواقع عدم کنترل عفونت در بیماران عوارض جبران ناپذیری را برای بیمار به همراه خواهد داشت.  

وی با بیان اینکه یکی از اجزا مهم در کنترل عفونت بحث رعایت بهداشت دست است تصریح کرد: با کمک مسئولین بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان جهانی بهداشت، فرهنگ بهداشت دست به خوبی نهادینه  و مردم به اهمیت آن بیشتر از گذشته پی برده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن اشاره به برنامه ریزی همه جانبه معاونت درمان در حوزه های مختلف کنترل عفونت خاطر نشان کرد: تجربه کرونا در زمینه بهداشت دست به همه ما نشان داد که می تواند در پیشگیری از بیماری های نوپدید و بازپدید کمک شایانی کند.

دکتر بدیعی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم موضوع پیشگیری و بهداشت دست را نهادینه و ارتقا ببخشیم چرا که این برنامه ها می تواند مانع از بسیاری از عوارض و عفونت ها شود و در درمان بیماران به ما کمک کند. حوزه معاونت درمان به عنوان وظیفه خود مبنی بر پشتیبانی همه جانبه در اجرای این سیاست ها در بیمارستان کمک های لازم را خواهد نمود.

دکتر بدیعی از شاخص های خوب کنترل عفونت بیمارستانی در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد نام برد و خاطر نشان کرد: اقدامات بسیار خوبی در بیمارستان ها انجام شده و در شاخص ها و سنجه های کنترل عفونت بیمارستانی جایگاه بسیار خوبی در کشور داریم که با برنامه ریزی های انجام شده قطعا این شاخص ها بهتر خواهند شد و آماده هستیم تجارب خودمان را به سایر دانشگاه های علوم پزشکی انتقال دهیم.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha