جشنواره بزرگ و ملی تمشک در پارک جنگلی تفریحی توریستی قرمرض نکا

شهردار شهرستان نکا گفت: هفتم خرداد 1401 عملیات بزرگ تخریب حریم رودخانه انجام شده و جشنواره بزرگ و ملی تمشک در پارک جنگلی تفریحی توریستی قرمرض نکا برگزار خواهد شد.

طی گذر بیش از 1 سال و نیم از حضور موسی خلیلی در مسند شهردار نکا، تحولات چشمگیری در حوزه های مختلف عمرانی _آبادانی خدماتی و صد البته در بحث زیرساختی، شاهد هستیم.

یکی از مواردی که بیشتر چشم نواز است، تعاون و همراهی دو دوره شورای پنجم و ششم با این شهردار جوان بوده است، او که تمام ذهنش معطوف به ساخت شهری زیبا و نمونه در سطح استان بلکه کشوری است، تمام تمرکزش بر چندین پروژه برجای مانده و نیمه کاره از ادوار گذشته است.
منطق خلیلی و دو دوره شورا بر اتمام پروژه های گذشته و جلوگیری از حیف و میل شدن سرمایه و بیت المالی است که چندی پیش کلنگ احداث آن بر زمین نواخته شد و یا چند درصدی پیشرفت فیزیکی داشت و رها شد، یا دوره خدمت مدیران قبل به سرانجام رسیده بود.

 این مدیر پویا و جهادی همزمان با اتمام پروژه های برجای مانده میراث گذشتگان، طرح و پروژه های دیگری را آغاز به کارکرد که بازخورد رضایت مردم را به همراه داشت و بلکه حتی کانون توجه مدیران استانی واقع شد.

موسی خلیلی  در نشستی با خبرنگاران ضمن یادآوری این مطلب که، نکا از داشتن سواحل آزاد محروم بود، خاطرنشان کرد: مسیر ارتش به نیروگاه به مساحت 158 متر مربع آزادسازی شد.

وی گفت: شهرداری نکا با اجرای طرح بزرگ خدماتی و جذب توریست مروارید در پلاژهای عمومی سواحل توانسته با احتساب رتبه 3/25 از 5، جزو شهرداری های نمونه مازندران شود.

شهردار شهرستان نکا، با ابراز نگرانی و دغدغه در بحث خدمات دهی سواحل نکا که درگیر قراردادهای کوتاه مدت اجاره ایی می باشد، اظهار داشت: قرارداد کوتاه مدت مانع ورود سرمایه گذار و خدمات دهی به مردم و مسافران است لذا از مطالبات بحق مردم این شهرستان، اختیارات طولانی مدت در راستای ایجاد درآمد پایدار و ارائه خدمات رفاهی تفریحی گردشگری و به حتم ایجاد اشتغال و غیره است.

خلیلی با اشاره به موقعیت استراتژیکی سواحل نکا و تاکید بر واگذاری سواحل درمدت زمان بلندمدت ، اجرای طرح های پایدار و نشاط آور همچون اتوبان دریایی جت اسکی، اجرای 6 نوع ورزش آبی  نوید داد و اعلام کرد: هرگونه سرمایه گذاری مستلزم هزینه هایی همچون احداث جاده، پیاده راه سلامت، باند دوچرخه سواری، فضای سبز ورزشی و غیره است که نیازمند قرارداد طولانی مدت است.

وی با اشاره به مصوبه سال 42 مبنی بر آزادسازی 60 متر کامل سواحل گفت: متاسفانه آزادسازی شصت متر سواحل نکا در هاله ایی از ابهام است.

شهردار نکا گفت: در صورت اجرای کامل آزادسازی سواحل، 100 صفحه طرح برگرفته از سواحل جنوب و غرب استان تدوین شده است که تقریبا 6 سال زمان برد و بیش از 300 نفر مشغول به کار میشوند.

خلیلی در ادامه سخنانش از پیشرفت 40 درصدی پروژه پل چمازی خبر داد و گفت: از 22 سال پیش تاکنون، پس از وقوع سیل، یکسری آزادسازیهایی صورت گرفته بود که با وجود اینکه افرادی املاکی را معوض کرده بودند همچنان در مکان حریم رودخانه سکونت داشتند و یا تحویل نداده بودند که با رایزنی انجام شده و دریافت مجوز از شورای تامین، دستور تخریب 43 مورد را دریافت کردیم که در این راستا، فضاهای متروکه اعم از پل آبلو تا چمازی به مسافت 1 ونیم کیلومتر و به عرض 30 متر که در دو طرف رودخانه حدود 60 هزار متر آزادسازی می‌شود. 

وی گفت: با اجرای آزادسازی حریم رودخانه و احداث جاده باند سلامت فضای سبز و ... ، 2 متر مربع به سرانه فضای سبز نکا افزوده می‌شود. 

شهردار شهرستان نکا گفت: هفتم خرداد 1401 عملیات بزرگ تخریب حریم رودخانه انجام شده و جشنواره بزرگ و ملی تمشک در پارک جنگلی تفریحی توریستی قرمرص نکا برگزار خواهد شد.

خلیلی، درباره ی توسعه پایش تصویری که از جمله مصوبات شورای تامین بوده است نیز گفت: با مبلغی بالغ بر 2 میلیارد تومان درحال اجراست که تا 1 هفته دیگر به اتمام میرسد. 

وی ساماندهی آرامستان و همچنین ساماندهی مبادی ورودی ضلع غربی شهر را از دیگر برنامه های شهرداری نکا دانست.

شهردار جوان، در ادامه صحبتهایش تاکید بر اولویت سرمایه گذاری بر اساس ظرفیتها و استعدادهای موجود منطقه ایی دانست و گفت: شاید نقدهایی بر عملکرد بنده مبنی بر خروج و هزینه درآمد در موارد غیر حوزه شهری مطرح باشد، بنده ضمن قدردانی از شهرداران گذشته به حسب خدمت در حد توان و ظرفیتهای موجود اعلام میکنم، نه فقط نکا، بلکه مازندران را باتوجه به دارا بودن ظرفیتهای بسیار خوب اقتصادی محروم و منزوی کردند و نتوانستند نقشه راه صحیحی و منطقی بر تداوم پیشرفت پویایی و شادابی ارائه دهند و همیشه با شعار مازندران، شرق استان و نکا شهر صنعتی ما را هر روز فقیرتر و محروم تر کردند. 

خلیلی با اذعان این مطلب که حتی نتوانستند در حوزه کشاورزی هم مطالبات بحق داشته باشند، تاکید کرد: اجرای طرح بزرگ گردشگری و قراردادن نکا بعنوان قطب گردشگری شمال کشور یک حرکت حساب شده با چشم انداز بلندمدت بوده است که شاه کلید رهایی از محرومیت اجرای طرح های گردشگری است. 

وی جذب سرمایه گذاری و گردشگری را فرصتی عظیم در رونق اقتصادی و ایجاد ظرفیتهای خوب اشتغالزایی عنوان کرد و از احداث زودهنگام فاز دوم پارک ملت خبر داد.

شهردار نکا گفت: مرحله نخست احداث فاز دوم پارک ملت با آزادسازی انجام شد که در صورت اخذ مجوز، کار ساماندهی و طراحی ایستگاه تاکسی تا مسجد جامع نکا طراحی میشود که درصد هستیم خودمان آنرا به شکل امانی انجام دهیم. 

خلیلی وجود رودخانه بزرگ نکارود در قلب شهر را ظرفیت الهی دانست و گفت: با لطف خداوند حمایت شورا و خود مردم، پروژه های حریم رودخانه نکارود تا آخر سال تقدیم مردم شریف نکا خواهد شد. 

وی از دیگر برنامه های آتی شهرداری نکا را احداث پارکینگ طبقاتی، ساخت امارت شهرداری نکا، مجتمع گرایلی، طرح پارک جنگلی قرمرض، دریای جدید و دریای قدیم، پارک تفریحی کوهسارکنده و ... دانست. 

شهردار شهرستان نکا، در حوزه بودجه شهری با اشاره به رشد بودجه نسبت به سنوات گذشته اعلام کرد: ما توانستیم بودجه را از 70 به 110میلیارد برسانیم، این درحالی است که نسبت به شهرهای همجوار که وسعت و جمعیت بیشتری دارند، مثل شهر همسایه که 103میلیارد رسید نشان از مشارکت خوب مردمی طی دوسال اخیر، استفاده از پروژه های عمرانی که بازخورد خوبی داشته و با اقبال عموم مواجه بوده است. 

خلیلی، انجام کارهای رونمایی را از وظایف ذاتی شهرداری دانست و گفت : مطمئنا کارهای عظیم زیرساختی و زیربنایی که حدود بیش از 12 سال است که در نکا به دست فراموشی سپرده شده است، دوره ما با تمام فشارها و بی ثباتی اقتصادی این مقوله بیشترین کانون توجه ما است. 

وی اجرای طرح قرمرض نکا را یکی از زیرساخت های مهم گردشگری عنوان و تصریح کرد: چه در خدمت مردم باشیم و ببینیم و چه آیندگان بر مسند خدمت باشند، این طرح ها در دراز مدت خروجی خوبی خواهد داشت و از سرمایه های خوب و درآمد پایدار شهر نکا برای نسلهای بعد خواهد بود.

به گزارش طبنا؛ خبرنگاران از پروژه های شهرداری نکا و نهضت آسفالت بازدید کردند.

خبرنگار: سیدولی دوستدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha