تکمیل شدن 98 درصد ظرفیت کاروان های حج پیش رو

از آغاز فرآیند ثبت‌نام متقاضیان حج تمتع 1401 تا امروز، 98 درصد ظرفیت کاروان‌های زائران تکمیل شده است.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی امروز تشکیل و اعلام شد از آغاز فرآیند ثبت‌نام متقاضیان حج تمتع پیش رو از روز یکشنبه 18 اردیبهشت ماه تا امروز، با نام نویسی متقاضیان،  98 درصد ظرفیت کاروان های حج تکمیل شده است.
عربستان ، برای موسم حج تمتع 1401 سهمیه جمهوری اسلامی ایران را ۳۹ هزار و ۶۴۰ نفر اعلام کرده است.
دراین جلسه  اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت اظهار داشت: برای استان هایی که سهمیه شان تکمیل نشده است ظرفیت جدید اختصاص یافته و ان شاءالله تعداد زائران این استان ها نیز به سرعت تکمیل خواهد شد.
وی همچنین به اقدامات صورت گرفته درخصوص معاینات و واکسیناسیون زائران اشاره کرد و همکاری مدیران و روحانیون کاروان ها را در برگزاری جلسات آموزشی خوب توصیف کرد.
رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه، به لزوم انتقال هرچه سریعتر ارز به عربستان برای پیشبرد امور زائران در سامانه مسار اشاره کرد و گفت: امیداوریم که با دریافت روادید از طریق یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس تیم 27 نفره مجموعه حج و زیارت برای پیگیری توافقات با طرف های سعودی و اجرای برنامه ریزی های انجام شده عازم عربستان شود.
درادامه این جلسه، درخصوص تصمیمات جدید عربستان درفرآیند اعزام زائران به سرزمین وحی و افزایش برخی از هزینه ها  تبادل نظر صورت گرفت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد که هرچه سریعتر کارگروهی متشکل از مسئولان ذی ربط در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری این موارد را بررسی کنند و سازمان حج و زیارت هم موضع خود را دراین خصوص به وزارت حج و عمره عربستان منعکس کند. 
حجت الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد: در خصوص دستورالعمل های حج نیز زائران باید توجیه شوند و از امکانات موجود بهره برداری بهتر و بیشتری صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha