فردا نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند

عضو هیات رئیسه مجلس از دیدار نمایندگان با رهبر معظم انقلاب در آغاز سومین سال فعالیت مجلس یازدهم خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، در آستانه سالروز آغاز به کار مجلس یازدهم، رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مردم سخن خواهند گفت. در این جلسه، رئیس مجلس گزارشی از عملکرد مجلس یازدهم شورای اسلامی را ارائه خواهد کرد.

این دیدار به صورت معمول در روزهای ابتدایی خرداد ماه به مناسب آغاز به‌کار اولین دوره‌ مجلس شورای اسلامی در خرداد ۱۳۵۹ در حضور رهبر انقلاب انجام می‌شود. بر همین اساس روح اله متفکرآزاد عضو هیات رئیسه مجلس از برگزاری این نشست بعد از برگزاری انتخابات و تعیین اعضای هیات رئیسه و سوگند هیات رئیسه در روز چهارشنبه (4خرداد ماه) خبر داد.

عضو هیات رئیسه مجلس با یادآوری دیدار نمایندگان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز هر اجلاسیه مجلس، گفت: دو سال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا این دیدار از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد اما توفیق حاصل شده که امسال این دیدار برای اولین بار در مجلس یازدهم به صورت حضوری برگزار شود.

متفکر آزاد همچنین افزود: با توجه به توصیه‌ها و بیان نکات ارشادی از سوی مقام معظم رهبری در این دیدار، خط مشی مجلس برای اجلاسیه سوم را ترسیم خواهیم کرد. توصیه‌های رهبری چراغی برای مسیر یکسال آینده مجلس در جهت حل مشکلات اساسی کشور و رفع دغدغه‌های مردم خواهد بود و کمک می‌کند مجلس قدم های پر ثمری را بردارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال گذشته در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس به بیان توصیه‌هایی به نمایندگان برای استمرار ویژگی‌هایی نظیر حرکت انقلابی و خردمندانه، تلاش بی‌وقفه و کارآمدی و مردمی بودن پرداختند و عملکرد مجلس را در اجلاسیه نخست نشان‌دهنده تلاش، همت بلند و کارآمدی نمایندگان خواندند و با تشکر از حضور رئیس و نمایندگان مجلس در میان مردم و سفرهای استانی گفتند که «این حرکت بسیار خوب را ادامه دهید و همیشه در کنار مردم بمانید.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصویرسازی منفی از مجلس یازدهم را حرکتی بدون انگیزه‌های دلسوزانه و اصلاحی خواندند. توصیه دیگر رهبر انقلاب، آسیب‌شناسی رفتار نمایندگان بود، ایشان استفاده از توانایی‌های قانونی نظیر سؤال، استیضاح و تحقیق و تفحص به نفع مسائل شخصی، گروهی یا قومی را از جمله این آسیب‌های احتمالی دانستند و نمایندگان مجلس را به مراقبت و دقت در استفاده از تریبون مجلس توصیه کردند.

توصیه بعدی رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس، «اهتمام جدی به کار کارشناسی در بررسی طرح ها و لوایح و بالا بردن سطح کیفی قوانین» بود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با توصیه به رعایت اولویت‌ها و مسائل اساسی فرمودند که «خوشبختانه در برنامه‌های مجلس، اولویت‌ها دنبال می‌شود اما این موضوع باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد».

پایان پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha