فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون 25 سال جوان‌تر شد

حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حکمی حسین فروزنده را به عنوان سرپرست فرهنگ و ارشاد کازرون منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از فارس،حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین با گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر، همزمانی معرفی فروزنده، یکی از یادگاران شهدای ایران اسلامی به عنوان سکاندار فرهنگ و هنر در شهرستان شهیدپرور کازرون را به فال نیک گرفت و گفت: سال 1342 امام عزیز ما وعده داد که سربازان من در گهواره هستند و سال‌ها بعد محاجه نمود که پنجاه سال عبادت کردید؛ خدا قبول کند، بروید وصیت‌نامه شهدا را بخوانید و گویی همان سربازان خفته در گاهواره موضوع افتخار امام شدند.

قانعی افزود: رهبر انقلاب نیز پس از سال‌ها تلاش برای رشد و بالندگی جناح مومن انقلابی و اذهان به این نکته که سال‌ها منتظر شما بوده‌ام، در بیانیه گام دوم، مسیر تحقق دولت اسلامی را به کارگماردن نیروهای جوان حزب‌اللهی دانستند و امروز یکی از این جوان‌های شایسته دیار کازرون با پیشینه‌ای روشن در تدین و ایمان، در مهارت‌های هنری و فرهنگی کنار شماست تا با همکاری دیگر مسوولین فرهنگی شهر، فصلی جدید را برای بالندگی فرهنگی شهرستان تمدن‌ساز کازرون رقم بزند.

حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه کازرون نیز در این آیین گفت: زندگی انسان همیشه دست‌خوش تغییر و تحول در ابعاد مختلف بوده و تغییر در زندگی بشر امری طبیعی است و بروز اندیشه‌های جدید موجب رشد و بالندگی می‌شود.

صباحی، تحقق سخن رهبری که فرمود فارس باید در قله باشد را نیازمند داشتن مدیرانی قله‌پیما دانست و افزود: امید است با حضور یک جوان پرشور، ایده‌پرداز و توانمند در جایگاه مدیریت فرهنگ و هنر کازرون، تلاش شود تا کازرون بر قله‌های فرهنگ و هنر اسلامی ایرانی بنشیند.

وی کار کردن در حوزه فرهنگ و هنر را بسیار سخت خواند و ادامه داد: ایجاد یک تحول کوچک در حوزه فرهنگ از ده‌ها پروژه‌ی عمرانی دشوارتر است. برای کار فرهنگی در این شهر، دست‌مان پر است؛ چرا که افزون بر پیشینه بسیار ارزشمند، پیشکسوتان بسیار توانای فرهنگی در کازرون داریم پس این هنر مدیریتی ماست که همه نهادها کار فرهنگی انجام دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کازرون یادآوری افتخارات فرهنگی، هنری و ادبی شهرستان و معرفی مفاخر کازرون به نسل جدید را از مهم‌ترین کارهای فرهنگی دانست که خود زمینه بالندگی بیشتر را فراهم خواهد کرد.

در پایان این آیین تلاش‌های حجت‌الاسلام محمدجواد جلالی پاس داشته شد و حسین فروزنده، به عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون معرفی شد.

گفتنی است پیش از این آیین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به همراه معاون هنری و سینمایی و مسئول امور شهرستان‌های این اداره کل با حضور در گلزار شهدای امام‌زاده سید محمد نوربخش کازرون با خوانش فاتحه‌ای یاد شهیدان به ویژه شهید حجت‌الاسلام محمد خرسند و شهید حجت‌الاسلام عبدالرحیم دانشجو، ائمه جمعه شهید کازرون و شهید غلام‌عباس فروزنده، از فرهنگ‌وران و هنرمندان کازرون و شهدای گمنام قدمگاه خضر نبی، یاد آنان را گرامی داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha