هدررفت ۱۸ درصد آب شرب شهری کردستان از لوله های فرسوده

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، میزان هدررفت آب شرب شهری در استان ۱۸ درصد است که بخش عمده‌ای از آن به انشعاب‌های غیرمجاز مربوط می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان محمد فرهاد با بیان اینکه بخشی از این هدررفت آب نیز به فرسودگی شبکه شهری برمی‌گردد، گفت: شرکت آبفا به واسطه وجود انشعاب‌های غیرمجاز آب، خسارت های زیادی را متحمل می شود و درآمدی هم دریافت نمی کند.

وی استفاده غیرمجاز از آب را کاری غیراخلاقی و بر خلاف آموزه‌های دینی دانست و افزود: در صورتیکه شهروندان اقدام به تبدیل انشعاب غیرمجاز به مجاز کنند، می توان درآمد ناشی از آن را برای ایجاد زیرساخت در نواحی منفصل شهری از جمله نایسر و دوشان سنندج به کار برد که خدمت بزرگی به مردم این مناطق است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان اظهار کرد: در صورت ناتوانی مشترکان برای تبدیل انشعاب به مجاز، بانک‌های استان به آنان تسهیلات پرداخت می‌کنند و شرکت آبفا هم هزینه تبدیل انشعاب را به صورت کاملا قسطی دریافت خواهد کرد.

فرهاد یادآور شد: در صورتیکه دارندگان انشعاب غیرمجاز اقدام به تبدیل آن نکنند، به صورت قانونی با آنان برخورد خواهد؛ هر چند شرکت آب تاکنون اقدام به قطع آب هیچ شهروندی نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha