همه ظرفیت‌ها وفرصت ها باید درخدمت ترویج فرهنگ نماز باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از استفاده تمامی ظرفیت های فرهنگی و هنری به منظور توسعه و ترویج فرهنگ نماز خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ محمد حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست تخصصی با حجت الاسلام سبحانی نیا مدیر ستاد اقامه نماز استان با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت های فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ نماز گفت : برای ترویج و گسترش فرهنگ نماز و گرایش و انگیزه بیشتر جوانان و نوجوانان بسوی این فریضه الهی باید به سمت استفاده از ایده های بکر و خلاقانه و نوآورانه گام برداشت. 

وی با تاکید برآنکه بخشی از فعالیت ها در حوزه نماز نیازمند اعتبار نیست و تنها با هماهنگی میسر می شود ادامه داد: با هماهنگی و تدبیر مدیریتی می توان شاهد برنامه ریزی فعالیت های فاخری در استان بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود : بخشی دیگر از فعالیت ها مربوط به جشنواره ها و همایش ها می باشد که می توانند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به نماز و فرایض دینی بپردازند و در این راستا استفاده از مشوق های ساختاری نیز از ابزار لازم می باشد .

وی استفاده از ظرفیت های دیجیتال و نرم افزار ها و اپلیکیشن های کاربردی را یکی دیگر از راه های ترویج نماز برشمرد و تاکید کرد : برای ایجاد انگیزه در پدیدآورندگان ادبی،سینمایی ، نمایشی و... در خصوص مضامین دینی به ویژه نماز باید همه دست اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر دست به دست هم داده و تعامل و مشارکت کافی داشته باشند .

نشست تخصصی شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت انعقاد تفاهم نامه با ستاد اقامه نماز استان در سال 1401 و نیز بومی سازی برنامه های کشوری در استان برگزار شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha