خیز دانشکده علوم پزشکی لارستان در ایجاد خلاقیت و افزایش بهره‌وری

دکتر محسن سلمان‌پور رییس دانشکده در نشستی که با مدیران واحدهای تابعه و ستاد تشکیل داد، موارد مهمی را برای ادامه مسیر دانشکده مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از فارس،در این نشست دکتر سلمان‌پور با اشاره به لزوم اشراف مدیران بر حوزه تحت پوشش خود اظهارداشت: لازم است برای اشرافیت کامل بر حوزه خود وقت بگذاریم تا بتوانیم با خلاقیت، بهترین و آسانترین راه حل ها را بیابیم.

وی با اشاره به کتاب منحنی خلاقیت و نکات قابل تامل در این کتاب تصریح کرد: خلاقیت بطور آنی و دفعی به انسان الهام نمیشود بلکه با مطالعه و غور در مطالب مرتبط، به آن دست می یابیم که بی شک خلاقیت، ثمره اشراف و مطالعه زیاد است.

وی با بیان اینکه شرایط مالی کنونی کشور و به تبع آن دانشکده میطلبد تا با افزایش بهره‌وری،موجب کاهش هزینه‌ها شویم، گفت: از مدیران میخواهم که حتما بارش فکری داشته باشند و در این راه از مشورت و همفکری با همه ی کارشناسان بهره ببرند.

دکتر سلمان‌پور با بیان اینکه درآمد اختصاصی در واقعیت یک فریب است و ما در بیمارستان‌ها با تراز منفی روبروییم خاطرنشان کرد: هیچ موضوعی را کوچک قلمداد نکنید و با دقت نظر و توجه به همه‌ی جوانب، هزینه ها هر چند کوچک را کاهش دهیم.

وی افزود: تلاش کنیم تا هزینه ها را صرف مسایل زیرساختی کنیم، گرچه این موضوع بار مالی زیادی دارد اما منفعت بلندمدت آن برای مجموعه از مُسَکّن های لحظه ای بسیار بهتر است.

رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان این نکته که مدیر باید خود در مسایل پیش قدم باشد گفت: مدیر باید به پیش برود و از کارمندان بخواهد با او همراهی کنند نه اینکه بنشیند و مسیر حرکت را به دیگران بگوید که این مهم یعنی تلاش کردن را از خودمان شروع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز لارستان در کشور و وزارت شناخته شده است و این بواسطه حضور مداوم و تلاش برای پیگیری مسایل حوزه سلامت در پایتخت است و با ادامه ی مسیر انتظار داریم در همه حوزه های مدیریتی شناخته شده باشیم.

در این نشست دکتر رامین اقتداری معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده ضمن ابراز خرسندی از رویکرد تیم جدید مدیریت اظهار داشت: متاسفانه تاکنون سند راهبردی برای دانشکده وجود نداشته و با مشکلات بصورت سلیقه ای و صرفا رفع موقت همان موضوع برخورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: به فکر کارکنان مجموعه هستیم و هرجا بتوانیم کمک میکنیم اما از کارکنان نیز توقع درک متقابل، در شرایط خاص داریم.

دکتر اقتداری گفت: نیروی انسانی علی‌القاعده یک فرصت است برای مجموعه، اما این موضوع در دانشکده به یک تهدید بدل شده و راهکار آن افزایش بهره وری پرسنل و عدم درخواست پرداختی های غیر متعارف است.

وی با بیان اینکه در شرح وظایف همه ما موردی تحت عنوان انجام امور محوله قید شده افزود: تمام تلاش ما ایجاد شرایط بهتر برای کارکنان است و هرچه اوضاع بهتر شود این موضوع پررنگ تر میشود اما باید توجه داشت که کارکنان در ساعات اداری خود باید وظایف محوله را کامل انجام دهند و این فی‌نفسه مشمول قاعده اضافه کار نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی لارستان تصریح کرد: توجه به زیرساخت ها مهم است، ما در طول سالهای گذشته اگر بجای انعقاد قرارداد و پرداخت هزینه سالن ورزشی، آن هزینه را صرف احداث یک سالن کرده بودیم، امروز هم سالن داشتیم و هم دیگر خبری از پرداخت اجاره بها نبود.

وی خاطرنشان کرد: برای مدیریت بهتر و ارتقا بهره وری که نکته قابل توجه تیم مدیریت فعلی است، نیازمند پیشنهادات شماییم پس خود و زیرمجموعه های خود را ترغیب کنید تا از سیستم انتقادات و پیشنهادات استفاده کنند و ما را در اجرای بهتر امور یاری رسانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha