زندان های استان کرمان در وضعیت قابل قبولی قرار دارد

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه زندان های این استان در وضعیت قابل قبولی قرار دارند، گفت: کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان ها یک الزام قضایی است و باید به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با مدیرکل، معاونین و روسای زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان، گفت: کنترل جمعیت کیفری زندان ها یکی از اهداف مهم سند تحول و تعالی قضایی است و باید در این حوزه به موازات شرایط موجود برنامه ریزی و اقدام کرد.

وی با اشاره به این مطلب که دستگاه قضایی در حقیقت بار آسیب ها و جرایم را بر دوش می کشد، افزود: در حوزه زندانبانی با معضلاتی روبرو شده ایم که نقشی در ایجاد آنها نداشته ایم و از این رو باید راهکارهای قانونی برای رفع آنها را دنبال نماییم.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان یادآور شد: با بازنگری در ساختار قضایی کشور و قضا زدایی از برخی اقدامات می توان زمینه را برای بهبود وضعیت زندان ها فراهم کرد و در کنار این موارد باید دید قضات و جامعه نیز به زندان تغییر یابد و زندان ها مکانی برای نگهداری افرادی باشد که حضور انها در جامعه ارمش و امنیت عمومی را به مخاطره می اندازد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی استفاده از احکام جایگزین حبس و پابند الکترونیکی را نیز مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: استان کرمان ظرفیت های زیادی دارد و با استفاده از این ظرفیت ها می توان طرح هایی رااجرایی کرد که در سطح کشور به عنوان نمونه و الگو مطرح شوند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز در این دیدار به افزایش ۱۷ درصدی ورودی به زندان ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و بیان کرد: در استان کرمان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰۵ زندانی وجود دارد که این تعداد بیشتر از میانگین کشوری بالاتر است.

سید مجتبی حسینی ادامه داد: در مجموع ۷۱.۳ درصد ازمددجویان زندان های استان متاهل و ۸.۳ درصد غیربومی هستند.

وی یادآور شد: در حال حاضر تمامی دادرسی ها در زندان ها به صورت الکترونیک انجام می شود. و در حال حاضر دو هزار و ۴۸۱ مورد اشتغال مولد در زندان های استان کرمان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha