افتخار دریافت جایزه "هانری داویسون" متعلق به یکایک اعضای هلال‌احمر ایران است

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در پیامی، افتخار دریافت جایزه ارزشمند "هانری داویسون" را متعلق به یکایک اعضای این جمعیت دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ متن کامل پیام دکتر پیرحسین کولیوند در پی دریافت جایزه بین‌المللی هانری داویسون به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اهدای جایزه "هانری داویسون" از طرف فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، آن هم در شرایطی که صدها تن از امدادگران، نجاتگران، جوانان و داوطلبان این مجموعه، چندی پیش در میادین خدمت بی‌منت حوادث دلخراش متروپل آبادان و قطار مشهد یزد حضوری خالصانه و فداکارانه را رقم زدند، جان تازه‌ای به این مجموعه مردمی بخشید.

امروز که مفتخر به کسب این جایزه ارزشمند شده‌ایم، زیربنای این دستاورد بزرگ را در خدمات داخلی و بین‌المللی می‌بینیم که با وجود امکانات اندک حاصل شد و این پیام را منتقل کرد که جمعیت هلال احمر در یک کشور تحت تحریم با اتکاء به مهربانی داوطلبان و شجاعت نجاتگران، از غیر ممکن‌ها، ممکن ساخته است.

حضور پررنگ و فعال در جلسات بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و مشارکت در کاهش ابتلا به کرونا و انجام عملیات‌های موفق امداد و نجات اخیر در سیلاب‌ها، کوهستان‌ها، زلزله‌ها و جاده‌ها، مدیریت موفق مراکز درمانی هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای کم برخوردار، ارائه طرح‌های ابتکاری به فدراسیون، خدمات بشردوستانه در مرزها به پناهجویان کشور همسایه افغانستان و دغدغه ‌برای کمک به مردم جنگ‌زده اوکراین بخش‌هایی از اقدام‌های انسان‌دوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است که شایستگی این جمعیت را برای کسب این جایزه ارزشمند ثابت می‌کند.

گرچه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با کسب این جایزه، شعارهای «تسکین آلام بشری» و «حمایت از زندگی انسان‌ها» را در عمل نیز ثابت کرد اما از امروز مسئولیت ما در برابر آحاد مردم سنگین‌تر شده است؛ مردم عزیز که همواره با دعای خیر و داوطلبی برای کمک به همنوعان، پاداش خدمات هلال احمر را داده‌اند تا جایزه معتبری چون "هانری داویسون" از نظر معنوی مکمل و تحکیم بخش اعتماد عمومی به هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به حساب آید.

اینجانب ضمن تبریک مجدد به مناسبت کسب این افتخار بزرگ، به عنوان نماینده‌ای از طرف میلیون‌ها داوطلب و امدادگر و نجاتگر جوان و هزاران کارمند جمعیت هلال احمر کشورمان، این جایزه ارزشمند را به قلب سخاوتمند جوانان و داوطلبانی که در لباس امدادگر، نجاتگر و عضو جوان و آحاد مردم و خیرین گرانقدرمان که عامل سربلندی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هستند، تقدیم می کنم.

بی‌شک جایزه ارزشمند "هانری داویسون" متعلق به یکایک اعضای جمعیت هلال احمر، از داوطلبان، جوانان، خیرین و امدادگران تا کارکنان و مدیران است. اما یقیناٌ حمایت‌ها و رهنمودهای رئیس جمهور محترم حضرت‌آیت‌ الله رئیسی نیز در این موفقیت بزرگ مؤثر بوده و سهم اصلی نیز مربوط به حمایت‌ها و کمک‌های دولتی مردمی و انقلابی است. از خداوند، دوام توفیقات نجاتگران، امدادگران، داوطلبان، اعضای جوانان و کارکنان جمعیت هلال احمر را خواستارم.

دکتر پیرحسین کولیوند

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha