سعیدی از پاسخ وزیر بهداشت قانع شد

نماینده مردم چابهار در مجلس پس از استماع توضیحات وزیر بهداشت، از پاسخ های عین اللهی قانع شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، معین الدین سعیدی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 31 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پاسخ ارائه شده توسط بهرام عین اللهی به صورت مشروط قانع شد.

سعیدی پس از ارائه پاسخ وزیر بهداشت و درمان گفت: با توجه به مباحث مطرح شده توسط وزیر و درخصوص طرح عدالت و نظام تعالی سلامت و رویه ما مردم مناطق محروم و خصوصاً مردمان استان سیستان و بلوچستان که افراد امیدواری هستند، آقای قالیباف که دغدغه وی درخصوص مناطق محروم بی سابقه است، قاضی موضوع قرار می دهیم تا وی معین مردم سیستان و بلوچستان باشند و این فرصت را به مسئولان وزارتخانه می دهیم تا طرح عدالت و نظام تعالی سلامت را اجرایی کند.

در جریان بررسی این سوال زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن گرامیداشت یاد شهدا خصوصاً شهید چمران و شهدای مدافع سلامت گفت: ‌به خاطر حواشی پیش آمده درخصوص مدافعان سلامت، بر خود و نمایندگان لازم می دانم تا از مدافعان سلامت قدردانی کنیم، این حواشی هیچکدام نافی زحمات کادر سلامت نیست و همه نمایندگان تمام قد سپاسگذار و قدردان این عزیزان هستند و هیچگاه رشادت های آنها را فراموش نمی کنیم.

وی متن گزارش سوال سعیدی از وزیر بهداشت را به شرح زیر قرائت کرد: در اجرای ماده (207) آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال فوق‌ در جلسه رسمی مورخ  19/10/1400 ‌کمیسیون با حضور نماینده محترم سؤال‌کننده و وزیر محترم مطرح‌ و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ های ارائه شده وزیر، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده  و مستند به بند (3) ماده (207) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌گردد.

وی ادامه داد: علیرغم اصول مصرح قانون اساسی در خصوص توزیع عادلانه فرصت ها و منابع بالاخص اصل سوم و تاکیدات موکد مقام معظم رهبری در قالب سیاست های کلی نظام سلامت، شاهد تفاوت معنادار و حتی نجومی شاخص های حوزه سلامت بین مناطق محروم و برخوردار هستیم. کمبود تخت بیمارستانی، کمبود پزشک به بیمار مخصوصا پزشک متخصص، کمبود پرسنل حوزه سلامت، کمبود قابل ملاحظه تجهیزات پزشکی و ... در مناطق محروم تفاوت های معنادار با مناطق برخوردار دارد. برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای کم کردن این فاصله ها چیست؟/

پایان پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha