ارتقاء ضریب ایمنی راه‌ ها از اولویت های اساسی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: ضروت توسعه زیر ساخت های حمل و نقل و ارتقای ضریب ایمنی راه ها از اولویت های اساسی این اداره کل است. 

 به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، حسن جهانیان اظهار کرد: ارتقاء سطح کیفی راه‌ها و حذف نقاط پر تصادف در استان یکی از اولویت‌های اساسی ماست.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی ایمنی ترافیک توسط دستگاه های ذی ربط و قانون مداری توسط مردم سهم چندانی در هزینه نگهداری راه ها نداشته اما در ارتقای ایمنی راه ها نقش آفرین بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران با بیان اینکه مازندران در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت بوده ، لذا یکی از اولویت‌های این اداره‌کل در سطح استان ، رفع نقاط پر تصادف و افزایش ضریب ایمنی راه هاست.

جهانیان تاکید کرد: برای تحلیل وضعیت فعلی و اقدامات انجام شده در زمینه پروژه‌های عمرانی این اداره‌کل می‌بایست به شناخت درستی از واقعیت‌ها رسید چرا که در عرصه فعالیت‌های عمرانی، اقدامات سازندگی، نقش نهاد دولت، جایگاه بخش خصوصی، کیفیت حضور نهادهای صنفی و مجموعه سازوکارهای تصمیم گیری کلان، قوانین و مقرات مربوطه و همین طور وضعیت شاخص‌های مهم اقتصادی کشور نقش بسیار موثری دارند.  

وی با تاکید بر برنامه‌های ارتقاء  ایمنی در راه های استان افزود: عمده تصادفات در جاده‌های استان ناشی از رفتار پرخطر رانندگان بوده که رعایت قوانین و مقررات و فرهنگ ترافیکی  می تواند نقش مهمی در ارتقای ایمنی جاده ها ایفا کند.

این مسوول بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر برای ارتقای ایمنی راه‌ها و تقویت ناوگان حمل ونقل بار و مسافر تاکید کرد و گفت: بایدباتقویت ناوگان حمل ونقل عمومی فرهنگ استفاده ازحمل ونقل عمومی درجامعه نهادینه شود.
گفتنی است مازندران 10400 کیلومتر راه ارتباطی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha