دغدغه نمایندگان و مردم رفع تبعیض و ناعدالتی است

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به اهمیت موضوع عدالت و جلوگیری از تبعیض گفت: دغدغه نمایندگان و مردم این است که چرا باید در تقسیم تجهیزات و کادر پزشکی به شهرهای بزرگ و پایتخت توجه شود اما مردم در شهرهای کوچک و روستاهای دورافتاده با کمبود پزشک، تجهیزات و کادر درمان مواجه باشند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، محمدحسن آصفری در نشست علنی امروز (سه شنبه، 31 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 3 قانون اساسی ضمن تشکر از کادر درمان دوران کرونا و جلوگیری از مرگ و میرها گفت: موضوع عدالت و جلوگیری از تبعیض اساسی و مهم بوده، دغدغه نمایندگان و مردم این است که چرا باید در تقسیم تجهیزات و کادر پزشکی به شهرهای بزرگ و پایتخت توجه شود اما مردم در شهرهای کوچک و روستاهای دورافتاده با کمبود پزشک، تجهیزات و کادر درمان مواجه باشند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در شهرستان های خنداب و کمیجان اتاق عمل داریم، اما کادر پزشکی برای انجام عمل ساده ای مانند آپاندیس با مشکل مواجه هستند، ادامه داد: پزشک جراح وجود دارد، اما متخصص بیهوشی نیست، این مشکل را چه کسی باید حل کند؟ یکی از شعارهای دولت سیزدهم رفع ناعدالتی ها و تبعیض بود.

وی با بیان اینکه چرا امروز باید در شهرستان های کوچک اتاق های عمل تعطیل باشند؟ گفت: توقع داریم وزیر به عنوان نیرویی جهادی و انقلابی نظارت و بازدیدهایی داشته باشد تا مشخص شود دلیل عدم وجود امکانات و پزشک جراح در شهرستان ها چیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چرا باید مردم برای اقدامات پزشکی مانند MRI و سی تی اسکن به مراکز استان  گاهاً و پایتخت مراجعه کنند؟ عنوان کرد: از دوران دولت احمدی نژاد بیمارستان 500 تختخوابی اراک کلنگ زنی شده، اما پس از گذشت چندین دولت این بیمارستان بلاتکلیف است./

پایان پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha