بارش مهر از دستان سبز خیرین جهرمی همچنان جاری است

با اقدام نیک خیر ارزشمند جهرمی؛ بیمارستان پیمانیه برای تشخیص بیماری های سرطانی یک گام جلوتر رفت

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس ، دکتر محمد رحمانیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، گفت: یک دستگاه کولپوسکوپی توسط خیر گرانقدر، بانو فاطمه حکیمی نژاد، همسر مرحوم علی محمد دهدشتی، به ارزش ۷ میلیارد ریال به بیمارستان پیمانیه اهدا شد.
دکتر محمد رحمانیان افزود: با وجود این دستگاه، از این پس بیماران نیازمند کولپوسکوپی می توانند با مراجعه به بیمارستان پیمانیه امور تشخیصی و درمانی خود را انجام دهند.
وی خاطر نشان کرد: خانواده مرحوم دهدشتی این اقدام خداپسندانه را در جهت مشارکت در امر توسعه سلامت شهرستان و اجرای وصیت آن مرحوم در مسیر باقیات صالحیات جاری نموده اند.
رئیس دانشگاه بیان کرد: مرحوم علی محمد دهدشتی (فرزند مرحومان بشیر و رقیه) از خیران و نیکوکاران بنام شهرستان و از اعضای مجمع خیرین سلامت دانشگاه، به شمار می آیند و پیش از این نیز ساخت پایگاه اورژانس بخش سیمکان را در کارنامه نیکوکاری خود به یادگار دارند.
دکتر رحمانیان گفت: کولپوسکوپی یک روش تشخیص بیماری برای شناسایی سرطان دهانه رحم است. در این روش، پزشک با استفاده از دستگاه کولپوسکوپ (که مجهز به یک میکروسکوپ پیشرفته است)، سلول‌های دهانه رحم را بررسی می‌کند. پزشک در ادامه چنانچه به مورد مشکوکی برخورد کند، از آن نمونه‌گیری کرده و برای بررسی‌های بیشتر به آزمایشگاه می‌فرستد. در حقیقت کولپوسکوپی با دقتی بالای ۹۹ درصد می‌تواند سلول‌های بدخیم و سرطانی را تشخیص دهد و از رشد و زیاد شدن آنها جلوگیری کند. حال آنکه درصد عملکرد صحیح روش‌هایی مثل پاپ‌اسمیر تنها ۶۰ درصد است.
گفتنی است: مرکز تشخیص و غربالگری سرطان با ۷۰۰ متر زیربنا در بیمارستان پیمانیه واقع شده است . در این مرکز، با وجود پزشکان متخصص و کادر مجرب، خدماتی همچون تشخیص بیماری از مرحله صفر تا مراحل پیشرفته، اعمال جراحی و شیمی درمانی و ... به مراجعین ارائه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha