مجوز فعالیت بیمارستان هلال‌احمر در مکه صادر شد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با تاکید بر اینکه زائران حج تمتع از وضعیت سلامت مناسبی برخوردار هستند، گفت: رعایت بهداشت دست‌ها، استفاده از ماسک و نوشیدن مایعات فراوان برای پیشگیری از گرمازدگی، سه عامل مهم برای حفظ سلامت زائران در حج است.

سیدعلی مرعشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت گفت: وضعیت سلامت زائران حج تمتع مناسب است و در حال حاضر بیماری حاد نگران کننده‌ای در میان زائران نداریم.

وی با اشاره به فعال شدن مطب‌ها، مراکز درمانی و بیمارستان هلال‌احمر ایران در عربستان سعودی، افزود: به تدریج که زائران ایرانی به شهرهای مکه و مدینه وارد می شوند، مراکز درمانی هلال‌احمر هم فعال شده و خدمات درمانی را ارائه می دهند.

مجوز فعالیت بیمارستان هلال احمر در مکه صادر شد

مرعشی گفت: روز گذشته مجوز فعالیت بیمارستان جمعیت هلال‌احمر در شهر مکه نیز توسط وزارت بهداشت عربستان صادر شد و این بیمارستان به صورت رسمی فعالیتش را آغاز کرد که فعالیت بیمارستان، گام بزرگی در ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با بیان اینکه تا امروز بیش از ۸ هزار خدمت درمانی در مکه و مدینه به زائران ارائه شده است، تاکید کرد: پزشکان متخصص ایرانی در بیمارستان این جمعیت حضور دارند و در صورت نیاز، زائران خدمات تخصصی درمانی دریافت می‌کنند.

مرعشی ادامه داد: سلامت زائران ایرانی در وضعیت آرام و مناسبی است و امیدواریم این روند آرامش با پیشگیری‌ها و مراقبت‌هایی که در حال انجام است در روزهای منتهی به ایام تشریق نیز ادامه پیدا کند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر گفت: با توجه به گرمای دو شهر مکه و مدینه به زائران توصیه می‌شود تا اقدامات پیشگیری در مورد بیماری‌های فصلی و گرمازدگی را در اولویت مسائل بهداشتی قرار دهند.

مرعشی افزود: زوار از تردد و تحرک در زیر نور آفتاب خودداری کنند و همچنین برای پیشگیری از گرمازدگی، مایعات فراوان بنوشند. از طرفی با توجه به تشرف زوار بیت‌الله الحرام از کشورهای دیگر و افزایش احتمال انتقال بیماری‌ها، توصیه می‌شود که زائران در تجمعات از ماسک استفاده کنند و فاصله اجتماعی با سایر زائران را رعایت کنند. رعایت بهداشت، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و ضدعفونی آنها، مهمترین عوامل در حفظ سلامت زائران است.

گفتگو از:سعید حجازی راد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha