کاهش ۱۵ درصدی تعداد واحدهای صنعتی راکد

سال گذشته بر اساس دستور رئیس‌جمهور به وزیر صمت مقرر شد تا واحدهای راکد کشور در داخل شهرک و بیرون شهرک‌ها در رابطه با صنعت شناسایی و احیاء‌ شود که در نتیجه اقداماتی انجام شد و بر این اساس ۱۲ هزار و ۶۷ واحد راکد شناسایی شد.

 بر اساس اقدامات انجام شده سال گذشته ۱۵ درصد تعداد واحدهای راکد کاهش یافت که البته الگوی ما شناسایی و اولویت‌بندی بر اساس بازار و زنجیره تولید این واحدها است تا در اولویت احیاء قرار گیرند.

امسال نیز بخش دیگر احیا واحد راکد در دستور کار قرار دارد و احیای ۲ هزار واحد راکد در سال جاری هدف گذاری شده است و در نتیجه برای امسال افزایش ظرفیت ۱۳۴ واحد نهایی شده است و تاکنون نیز ۱۸۶ واحد راکد نیز امسال احیا شده است و فرآیند به صورت جد در حال انجام است.

براساس گزارش به‌دست آمده همه واحدهای راکد قابلیت احیا ندارند و در مجموع بر اساس برآوردهای انجام شده ۶۲ درصد از واحدها امکان راه‌اندازی مجدد دارند و ۵۷ درصد هم اعلام آمادگی برای احیا مجدد داشته‌اند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تامین زیرساخت‌های صنعت و معدن حساسیت ویژه‌ای دارد و در جلسات متعددی حضور پیدا کرده ایم و تلاش کردیم که کمترین قطعی برق در حوزه صنعت اتفاق بیفتد.

کشور با کمبود برق مواجه است و اصرار ما بر این است که بیشترین صرفه‌جویی باید در سایر بخش‌ها اتفاق بیفتد تا تولید را تحت تاثیر منفی قرار ندهد و با پیگیری‌ها اقدامات خوبی انجام شده و لازم از وزارت نیرو تشکر شود.

عمده قطعی‌های برقی که امسال به وقوع خواهد پیوست براساس برنامه خواهد بود، با مدیران شهرک ها و بخش خصوصی مذاکراتی انجام شده تا کمترین اثر منفی داشته باشد و توافق شده که مثلا یک روز قطعی برق وجود داشته باشد مثلا برق واحدها از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب قطع شود البته در برخی مناطق کمتر هم خواهد بود و لذا قطعی خارج از برنامه کاهش یافته است.

یکی از اقدامات خوب در وزارت صمت ایجاد ستاد سرمایه‌گذاری ویژه برای کل طرح‌های صنعتی بر اساس آمایش سرزمین و بر اساس مناطق و ظرفیت‌ها و نوع کالاهایی است که باید تولید شود و مطالعات کامل آن انجام شده و امسال برای این موضوع مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha