بازدید کارشناسان وزارت بهداشت از برنامه های مقابله با شیوع احتمالی بیماری وبا در مریوان

تیمی از کارشناسان وزارت بهداشت با هدف بررسی وضعیت امکانات، فرآیندها، نیروها و نیز سنجش میزان آمادگی های مقابله با شیوع احتمالی بیماری وبا در مریوان، از ستاد شبکه و مرکز بهداشت و برخی مراکز مهم بخش سلامت این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان  این بازدید  بدلیل ریسک شیوع احتمالی بیماری وبا در مریوان و همجواری با اقلیم کردستان عراق و شیوع این بیماری در این اقلیم، انجام شد.

بر اساس همین گزارش کارشناسان مسئول بیماری های منتقله  از آب و غذا مرکز مدیریت بیماری های واگیر و نیز اداره امور آزمایشگاه های وزارت بهداشت به همراه مدیر گروه و کارشناسان مدیریت پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه از نزدیک و به صورت مستقیم در جریان روند انجام امور، میزان آمادگی، بسیج نیروها و تجهیزات و وضعیت هماهنگی های درون و برون بخشی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان قرار گرفتند.

در ابتدای این بازدید مسئولین شبکه و مرکز بهداشت شهرستان مریوان، گزارشی از مهمترین اقدامات و برنامه های اجرا و پیش بینی شده در خصوص مقابله با شیوع احتمالی بیماری وبا را ارائه دادند.

در ادامه تیم پایش و بازدید ضمن حضور در ستاد شبکه و مرکز بهداشت، بیمارستان فجر، آزمایشگاه مرکزی، خانه بهداشت روستای نژمار و پایگاه بهداشت مراقبت مرز بین المللی باشماق مریوان و بحث و بررسی با مسئولین و کارشناسان بخش های مذکور، در جلسه ای مشترک، توصیه های لازم و متناسب با بهبود وضعیت و تقویت برنامه های مقابله ای با وبا را ارائه کردند.

گفتنی است که تیم مذکور در جهت ارتقای سطح آمادگی های مقابله با شیوع احتمالی این بیماری، در روزهای آینده از حوزه سلامت سایر شهرستان ها از جمله سنندج، سقز و بانه نیز بازدید به عمل می آورند.

لازم به ذکر است با تلاش های صورت گرفته، تاکنون نه(۹) مورد مشکوک به ابتلا به بیماری وبا در مریوان شناسایی و از آنها نمونه گیری به عمل آمده و به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که در صورت اعلام نتایج قطعی اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha